Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2020. december 4. péntek
F1

A hónap végéig döntene a motorról a Red Bull

Továbbra is a Honda erőforrásának átvételét preferálják az energiaitalosok, s Christian Horner csapatfőnök szerint előremutató egyeztetések zajlanak a háttérben, de egyre jobban szorítja őket az idő.

Néhány hete jelentette be a Honda, hogy a 2021-es szezon végén távozik a Formula-1-ből, emiatt pedig jelen állás szerint 2022-től kezdődően nincs motorpartnere a Red Bullnak és az Alpha Taurinak. Noha a szabályok köteleznék arra a Renault-t mint a legkevesebb partnerrel rendelkező motorgyártót, hogy lássa el hajtáslánccal a két istállót, az energiaitalosok már többször kifejtették, hogy leginkább a Honda projektjét szeretnék a kezükbe venni – ezt most Christian Horner csapatfőnök újfent megerősítette:

redbull-honda-isztambul-1



„Úgy gondolom, az elsődleges választásunk, hogy azzal az erőforrással folytassuk, ami jövőre lesz autónkban, természetesen átcímkézve. Ha meg tudnánk állapodni a Hondával a technológiájuk és a termékük használatáról, nagy kár lenne, ha ezeket az erőforrásokat egy raktárban kellene látnunk valahol Japánban, szóval attól függően, hogy mik lesznek a szabályok, azt az utat részesítenénk előnyben, hogy megállapodunk ezekről a motorokról.”

Az F1i.com által idézett Horner elsősorban arra utalt a szükséges szabályok kapcsán, hogy be kellene fagyasztaniuk a motorfejlesztéseket. A Mercedes hajlandó is lenne ebbe belemenni, a Renault és a Ferrari részéről még nem hallottunk egyértelműen pozitív megnyilvánulást. Horner ennek ellenére bizakodó:

„A háttérben elég produktív tárgyalásokat folytatunk a kereskedelmi jogok birtokosával és az irányító szervezettel. Természetesen helyére kell tenni néhány fontos elemet, mielőtt elköteleződünk a jövőbeli motorterveinket illetően, beleértve a motorfejlesztések befagyasztását és így tovább.”

Mindenesetre az idő sürgeti őket, hiszen időben el kell kezdeniük majd a 2022-es, az új szabályok révén teljesen új autó tervezését, ennek pedig nyilvánvalóan fontos eleme, hogy tudják, milyen erőforrással kell számolniuk. Éppen ezért Horner szerint akár egy-másfél héten belül eldőlhet a kérdés: „Adrian [Newey] mindig a „későn fékezők” közé tartozott a fejlesztések terén, hogy lássa, mi a legjobb opció, de természetesen van néhány gyakorlati dolog, amit el kell dönteni. A motorral kapcsolatos dolgok sok készülést igényelnek, s ha átveszünk egy ilyen projektet, akkor nyilván rengeteg munkát kell elvégezni a háttérben, hogy a helyükre kerüljenek a dolgok. A hónap végére meg kell szilárdulnia a helyzetnek.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?