Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2020. december 3. csütörtök
F1

24 futamos, forgó versenynaptárt tervez az F1

A következő években tovább nő a szezon hossza a Liberty Media szerint. Idei évben szereplő helyszínek és új országok is érdeklődnek a nagydíjrendezés iránt.

A következő szezon, a 2021-es minden idők leghosszabb versenynaptárával van tervben, a Szaúd-Arábiai Nagydíj csatlakozásával együtt 23 helyszínnel – persze egyelőre sok a kérdőjel, a világjárvány engedi-e, hogy az elképzelés meg is valósuljon. A cél a versenyek számát még tovább növelni, és néhány év múlva elérni a 24-et. Ez egy lélektani határ a Liberty Media számára: mivel az érdeklődők száma magas, egyes versenyek váltani fogják egymást évről évre a jövőben.

„A 2021-et követő időszak kapcsán továbbra is jó előérzetünk van, világszerte számos helyszín szeretne Formula-1-et rendezni. Sok helyszín, amely az idei évben szerepelt, jelezte érdeklődését az újabb versenyek iránt és más országok is jobban érdeklődnek, mint valaha” – idézi a Liberty Media befektetőinek értékelő Chase Carey-t a Racefans.net.



„Arra számítunk, hogy 24 futamból álló versenynaptárra állhatunk át a következő pár évben, és valószínűleg pár versenyt forgatni fogunk, hogy új partnereket is köszönthessünk. A számuk azonban limitált lesz, mivel a hosszú távú partnerségek folytatása az elsődleges számunkra” – folytatta a Formula-1 elnök-vezérigazgatója.

Carey optimista a 2021-es helyzettel kapcsolatban, arra számít, hogy a kerékvágás nagyon hasonló lesz az idei év előtti normához: „A Paddock Clubot is szeretnénk visszahozni a versenyekre. Nagy terveink vannak vele, melyeket idén el kellett halasztanunk, de arra számítunk, hogy jelentős tényező lesz hosszú távú növekedésünkben. Azt már bebizonyítottuk, hogy biztonságosan tudunk utazni és működni a versenyeken, a promóterek pedig egyre jobban felismerik, hogy előre kell lépni, kezelni kell a vírust. Az igazság az, hogy sok rendező helyszín a mi eseményünkkel szeretné megmutatni a világnak, hogy előre lép” – mondta a jövő évi kilátásokról.

A vezérigazgató hozzátette, miközben a pályáktól a nézők távolmaradtak, a tévéközvetítések és digitális jelenlét nagyobb közönséget vonzott. A nézettségben enyhe emelkedés történt, a Facebook, Twitter, Instagram és YouTube követőtábora azonban 17 %-kal nőtt, ami minden sportliga között a legmagasabb arány.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?