DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Hamilton: Ez az aszfalt szar, nagy Sz-szel!

Nem fogta vissza magát a hetedik vb-címét akár már ezen a hétvégén bebiztosító mercedeses, amikor az F1-es Török Nagydíj pénteki napjának végén az isztambuli pálya állapotát értékelte.

Főleg a délelőtti első szabadedzésen, de még a másodikon is borzalmas tapadási viszonyok fogadták a Formula-1-es mezőnyt a Török Nagydíj pénteki napján a 2011 után visszatérő Isztambul Parkban. A pályát nemrég újraaszfaltozták, reggel ráadásul még le is mosták, amely miatt helyenként még nedves is volt a felülete az FP1 elején, a versenyzők pedig kis túlzással többet haladtak keresztbe, mint egyenesen. A hetedik vb-címét akár már vasárnap begyűjtő Lewis Hamilton, aki a napot a negyedik helyen zárta, nem is fogta vissza magát a pálya állapotával kapcsolatban:

„Ez egy fantasztikus pálya, és nem teljesen értem, miért költenek milliókat az újraaszfaltozásra. Tudom, hogy egy ideje már csak állt magában a pálya, de talán elég lett volna csak letisztítani ahelyett, hogy elvesztegetik ezt a sok pénzt” – idézi a Mercedes versenyzőjét a Motorsport.com szaklap. „Most a pálya rosszabb, mint Portimao volt, amikor először hajtottunk rá az ottani teljesen új felületre. A gumik nem működnek, ez látható. Mintha műjégpályán mennénk. Nem lehet annyira élvezni a kört, mint azt Isztambultól várnánk, és nem látom, hogy ez változna. Végig rettenetesen borzasztó. Majdnem olyan, mintha végig nedves foltok lennének, ezt érezzük, amikor slicken kigyorsítunk.”

A Pirelli a három legkeményebb keveréket hozta el Isztambulba, Hamilton szerint viszont képtelenség normális hőfokon tartani őket: „Sokkal, de sokkal alatta vagyunk a normális működési hőtartománynak. Nagyon kemény a keverék, s csak egy bizonyos tartományon belül működnek, így ha 10-20 fokkal alatta vagyunk, akkor nem működnek, de akkor sem, ha 20 fokkal fölé megyünk. Nagyon sima az aszfalt felülete. A régebbi pályákon jobban működnek a gumik, de ez itt nagyon sima és fényes felületű, és szerintem az olaj is szivárog belőle vagy amit leterítettek. Ez egy szar, nagy Sz-szel!”

A brit pilóta egyébként nem is tudott a beállításokkal foglalkozni az első edzésnapon, annyira lefoglalta a gumikkal való küszködés: „Egyetlen dolgon sem változtattam az autón, mert ha nem működnek a gumik, nem tudhatjuk, hogy gond van-e az egyensúllyal, mert csak az abroncsokkal küszködünk. De láthattuk másoknál, hogy működésre tudták bírni őket, s egyik körről a másikra hirtelen találtak egy másodpercet, mert a gumi néhány kanyarban jól szuperált. Nyilvánvaló, hogy a Red Bullok remekül boldogulnak ezzel, ránk viszont vár némi munka, hogy rájöjjünk, min tudunk változtatni. Nehéz lesz ezt a rajongóknak megérteni, mert vannak alapvető dolgok, amiken nem lehet módosítani az autón. Egyszerűen csak meg kell próbálnunk a legjobb munkát végezni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: