Legutóbb márciustól júliusig, a Covid-19 első hullámában volt érvényben teljes lezárás az Egyesült Királyság területén, amely hét Formula-1-es csapatnak is otthona. A korlátozások akkor súlyos hatással voltak a gazdaságra, beleértve a motorsport iparágát is: a csapatok kilenc hétre bezárták gyáraikat, az alkalmazottakat tömegesen küldték szabadságra.
Várhatóan jövő csütörtöktől hasonló lezárás érkezik Nagy-Britanniában, amely a lakosoknak csak indokolt esetben engedélyezi lakóhelyük elhagyását. Csak a létfontosságú üzletek és az iskolák tarthatnak nyitva. A Motorsport.com azonban nem számít olyan krízisre a Formula-1-ben, mint a tavaszi: a csapatok és ezáltal a sorozat várhatóan a normál mederben működhetnek tovább.
„Az Európában látott mostani lezárások nagyon mások, mint a tavasziak” – mondta a lapnak Toto Wolff a témáról. „Akkor, tavasszal minden tevékenységet teljesen korlátoztak, a munkába járást, az utcán tartózkodást. Ezúttal Franciaországban és Németországban azt látjuk, hogy a bárokat, éttermeket és szabadidős helyszíneket bezárják vagy a nyitva tartást korlátozzák, a munkába járás azonban továbbra is megengedett azoknak, akiknek be kell járniuk. Hatással lesz az életünkre, az biztos. Egyes iparágakra súlyos hatással lesz, de úgy gondolom, mi megtaláljuk a módját, hogy ezzel együtt folytassuk a munkát.”
Négy zárt kapuk mögötti nagydíj van még vissza a versenynaptárból. A rendező országok – Törökország, Bahrein és Abu Dhabi – mondhatják az, hogy nem engedik be a Formula-1-et, de Wolff ezt a forgatókönyvet nem gondolja valószínűnek.
„Az országok egészségügyi hatóságainak kezében van, hogy fogadják a motorsportot és vendégül lássanak minket. Ők döntenek úgy, hogy ha túl nagy a kockázat, akkor nem versenyezhetünk ott. De azt hiszem, a Formula-1 igazán kitűnő munkát végzett, ahogy az FIA, a FOM és a csapatok a bajnokságot működtetik, ellentétben más szériákkal, amelyek sokkal inkább csökkentett módban vagy teljesen behatárolva működnek. Országról országra utazva a buborékon belül maradunk, és nagyon kevés pozitív Covid-esetünk volt. Ezért nem gondolom, hogy veszélyt jelentenénk akármelyik országra, amelyet meglátogatunk, mert talán mi vagyunk a legbiztonságosabb embercsoport” – mondta Wolff.
A Williams járműteljesítményért felelős mérnöke, Dave Robson felhívta a figyelmet: a Formula-1 protokolljai egyelőre hatékonyan működnek, de romolhat annyit a helyzet rövid idő alatt, hogy nem szabad készpénznek venni, a Formula-1 szezonjának hátralevő része terv szerint befejeződik.
„Minden intézkedéssel együtt szerintem jó esélyünk van rá, hogy befejezzük a szezont. De elkerülhetetlen, hogy amikor hazatérünk vagy egyszerűen utazunk a helyszínek között, akkor egyre nagyobb a kockázat, akárcsak a teljes lakosságot tekintve. Emelkednek az esetszámok, ezért nehéz megmondani. Megtettünk minden tőlünk telhetőt, de elég gyorsan bonyolulttá válhat a helyzet. Amit jelenleg látunk, az talán még jobb, mint tavasszal gondoltuk volna, de az utolsó versenyeken így is egyértelműen nagy kihívás vár ránk. Az egyedüli dolog, amit mondhatok, hogy biztosan nehéz lesz” – mondta Robson.