Az ütközés a második szabadedzésen, az egyes kanyarban történt: Max Verstappen az előző kör utolsó kanyarjában maga elé engedte Lance Strollt, majd szélárnyékot vett a Racing Pointtól, és a célegyenes végén be akart szúrni mellé. Stroll azonban bezárta az ajtót, így a két versenyző ütközött. A holland tudta folytatni az edzést, a kanadai viszont a kavicságyban maradt, piros zászlóval meg is szakították az edzést. A versenyfelügyelők vizsgálatot indítottak, és berendelték a két versenyzőt.
„Stroll gyorskörön haladt, Verstappen pedig az incidens előtti körben elengedte őt. A csapat által adott információ és a megszokott gyakorlat alapján Verstappen azt feltételezte, hogy Stroll a következő körben kienged, ezért a célegyenesben előzési pozícióba helyezkedett” – olvasható a stewardok dokumentumában.
„Strollt azonban arra utasította a csapat, hogy menjen egy második gyorskörre. Stroll azt feltételezte, hogy Verstappen visszavesz, hogy rést alakítson ki kettőjük között, szintén a megszokott gyakorlatnak megfelelően, épp ezért nem figyelt az előzésre készülő Verstappenre.”
„A versenyzők egyetértettek abban a meghallgatás során, hogy az incidens a köztük történt félreértés eredménye volt, és utólag belátták, mindketten tehettek volna az incidens elkerülése érdekében. Ennélfogva a stewardok arra jutottak, hogy egyik versenyző sem hibáztatható teljes vagy túlnyomó mértékben, ezért nem történik további lépés” – vonja le a konklúziót a közlemény.
Ez azt jelenti, hogy végül Christian Hornernek lett igaza, aki a Red Bull csapatfőnökeként sem védte meg Verstappent, hanem arról beszélt, 50-50 arányú a felelősség megoszlása. Verstappen egyértelműen Strollt hibáztatta első megszólalásában, míg a Racing Point részéről Otmar Szafnauer Verstappent kiáltotta ki egyedüli vétkesnek.