Hidegzuhanyként érte a Formula-1 világát a Honda nemrégiben tett bejelentése, miszerint 2021 végén felfüggeszti a hibrid erőforrásainak fejlesztését, és kivonul a sorozatból. A száguldó cirkuszban így mindössze három gyártó marad, miközben semmilyen reális esély nem mutatkozik arra, hogy bármelyik másik márka csatlakozzon a sorozathoz. A kialakult helyzetről a 2014-ben bevezetett hibrid erőforrások tehetnek, amelyek borzasztóan bonyolult és elképesztően drága konstrukciók lettek. A Mercedes csapatfőnöke szerint az F1 nemcsak a fentiekkel követett el hibát, hanem azzal is, hogy nem kommunikálta kellően hatékonyan a kifejlesztett motorok előnyeit, így nem tette azt vonzóvá a világ számára.
„Meggyőződésem szerint nem meséljük elég jól a hibridek történetét” – idézte Toto Wolff szavait a Motorsport. „50%-os termikus hatásfokkal, az autókban megbúvó komplex technológiákkal, az energiavisszanyerő-rendszerekkel és az akkumulátorokkal elég jó reklámja vagyunk a hibrid technológiának. Akármikor is érkeznek a következő generációs erőforrások, azok még közelebb visznek minket a fenntartható meghajtásrendszerek felé. Tudjuk, hogy a költségekkel is foglalkoznunk kell. Nem követhetjük el ugyanazt a hibát, mint ezekkel az egységekkel, hogy csak a gépészetet vesszük számításba. Ésszerű költségekkel kell innovatív, fenntartható, erőteljes, üzemanyag-hatékony motort alkotnunk.”
Az F1 következő generációs erőforrásait eredetileg 2026-ban tervezték bejelenteni, de van, aki szerint bölcs döntés lenne ezt a dátumot néhány évvel előrébb hozni.