Steward
Bognár Viktor
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2020. december 3. csütörtök
F1

Kubica: Régen nyomni kellett a gázt az F1-ben, ma meg el kell venni

Robert Kubica ugyan hétvégén megszerezte első dobogóját a DTM-ben, de eddig a Német Túraautóbajnokságban is csak szenvedett. Egyelőre nyitott kérdés számára a 2021-es év, de az F1-nek odaszólt.

A lengyel versenyző meseszerű történetet tudhat maga mögött az F1-ben, hiszen az egyik legnagyobb ígéret volt a 2010-es évek elején, amíg a 2011-es ralibalesete ketté nem törte karrierjét. Aztán 2019-ben végre visszatérhetett Kubica a száguldó cirkuszba, így elérte az álmát, még ha a Williamsszel nem is lehetett jól teljesíteni.

Az idei szezonban már az Alfa Romeo tartalékversenyzője lett az egyszeres futamgyőztes, de mellette a DTM-ben egy teljes idényt fut. Bár eddig nem igazán jöttek össze neki a dolgok a túraautózás világában sem, de most hétvégén megszerezte első dobogóját a lengyel, aki a harmadik helyen végzett a negyedik zolderi futamon.

A 2021-es szezonról kérdezték Kubicát, aki egyelőre semmi konkrétumot nem tudott mondani a holland Formule 1 weboldalnak: „Ez egy nehéz kérdés. A DTM-nek megváltozik kissé a DNS-e a következő szezonra, de így is magas szintű versenyzést ígér. Ami engem illet, meg kell néznem, hogy mi az, ami lehetséges és mit szeretnék csinálni.”



„Most azonban a megszokottól többet kell várnunk, mivel a korona mindent eltolt, ráadásul még én magam sem hoztam meg a döntésemet a jövőmet illetően” – mondta Kubica, akitől megkérdezték azt is, mi volt a legnagyobb változás a Formula-1-ben számára, mikor visszatért.

„A legszembetűnőbb mindenképp a kvalifikáció és a verseny közötti hozzáállásbeli különbség volt. Régen nyomtuk, ami a csövön kifért, mivel az autók 130 kg-mal könnyebbek voltak, üzemanyag is sokkal kevesebb volt bennük, nem teli tankkal indultunk neki a versenynek azokban az időkben.”

„Hatalmas a különbség e tekintetben 2010-hez képest. Most van, hogy az a leggyorsabb módja a célba érésnek, hogy el kell vennünk a gázt, ami kissé paradox módon hangzik. Arról szól az egész, hogy ki képes jobban kontrollálni magát, ami számomra természetellenes. Más kategóriákban mindent ki kell hoznod az autóból, az F1-ben pedig néha kevesebbet kell letenned az asztalra, hogy többet érhess el.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?