A lengyel versenyző meseszerű történetet tudhat maga mögött az F1-ben, hiszen az egyik legnagyobb ígéret volt a 2010-es évek elején, amíg a 2011-es ralibalesete ketté nem törte karrierjét. Aztán 2019-ben végre visszatérhetett Kubica a száguldó cirkuszba, így elérte az álmát, még ha a Williamsszel nem is lehetett jól teljesíteni.
Az idei szezonban már az Alfa Romeo tartalékversenyzője lett az egyszeres futamgyőztes, de mellette a DTM-ben egy teljes idényt fut. Bár eddig nem igazán jöttek össze neki a dolgok a túraautózás világában sem, de most hétvégén megszerezte első dobogóját a lengyel, aki a harmadik helyen végzett a negyedik zolderi futamon.
A 2021-es szezonról kérdezték Kubicát, aki egyelőre semmi konkrétumot nem tudott mondani a holland Formule 1 weboldalnak: „Ez egy nehéz kérdés. A DTM-nek megváltozik kissé a DNS-e a következő szezonra, de így is magas szintű versenyzést ígér. Ami engem illet, meg kell néznem, hogy mi az, ami lehetséges és mit szeretnék csinálni.”
„Most azonban a megszokottól többet kell várnunk, mivel a korona mindent eltolt, ráadásul még én magam sem hoztam meg a döntésemet a jövőmet illetően” – mondta Kubica, akitől megkérdezték azt is, mi volt a legnagyobb változás a Formula-1-ben számára, mikor visszatért.
„A legszembetűnőbb mindenképp a kvalifikáció és a verseny közötti hozzáállásbeli különbség volt. Régen nyomtuk, ami a csövön kifért, mivel az autók 130 kg-mal könnyebbek voltak, üzemanyag is sokkal kevesebb volt bennük, nem teli tankkal indultunk neki a versenynek azokban az időkben.”
„Hatalmas a különbség e tekintetben 2010-hez képest. Most van, hogy az a leggyorsabb módja a célba érésnek, hogy el kell vennünk a gázt, ami kissé paradox módon hangzik. Arról szól az egész, hogy ki képes jobban kontrollálni magát, ami számomra természetellenes. Más kategóriákban mindent ki kell hoznod az autóból, az F1-ben pedig néha kevesebbet kell letenned az asztalra, hogy többet érhess el.”