Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 21. szerda
Túraautó

DTM: Rast negyedszer is nyert, Kubica dobogón Zolderben

Hármasával estek ki az autók a vasárnapi futam elején, melyet végül csak tízen fejeztek be. A pole-ból induló Habsburg jó tempót diktált az elején, de Rastot Belgiumban nem lehetett megverni: mind a négy Zolderben tartott futamot ő nyerte. Az igazi meglepetés viszont Robert Kubica volt, aki eddig egyetlen pontot szerzett a teljes szezonban, ma viszont eltolt stratégiával a harmadik helyig menetelt.

Ferdinand Habsburg – az utolsó magyar király leszármazottja – kiváló formában volt Zolderben, a belga dupla második hétvégéjén. Szombaton először állt a dobogóra, vasárnap pedig megszerezte pályafutása első rajtelsőségét. René Rast sem bánkódhatott: előző napi győzelme után, amellyel a bajnokság vezetését is átvette, a második rajtkockában volt. A tabellán második helyre csúszó Nico Müllernek csak az ötödik pozícióra futotta.

A svájci viszont fantasztikus rajtot vett, átsurrant Robin Frijns és Fabio Scherer között, így a harmadik helyen, Rast mögött találta magát, akinek nem sikerült fogást találni Habsburgon. Úgy tűnt, az izgalmak hamar lecsillapodtak, de a 2. körben nagy baleset történt Zolder kritikus pontja, a 7-es sikán bejáratánál: a hatodik helyen haladó Jonathan Aberdein – ekkor a legjobb BMW-s – hátulról megtorpedózta Scherert, akinek irányítást veszített autója Frijnst sodorta el. Mindhármuk versenye véget ért, ami legjobban kétségtelenül Frijnsnek fájt: a cím harmadik esélyese rengeteg pontot veszített Rasthoz és Müllerhez képest.

A kétsoros újraindítást sem sikerült megúszni három kör múlva: a mezőny hátuljában történt ütközések miatt további három autó adta fel, a Loic Duvalt helyettesítő Benoit Treluyer, Lucas Auer, valamint Philipp Eng, akinek bal első kerekénél kigyulladt autóját oltani is kellett. Újra bejött a biztonsági autó: az 55 perces futam első negyedében nem volt sokszor szabad a pálya, viszont a mezőny mindössze tíz autóra csökkent.

A 10. körben megint útjára indították a mezőnyt az Indy-stílusú gördülőrajttal, amelyet ezúttal a versenyzők megúsztak probléma nélkül. A kavarodás egyik nagy nyertese Robert Kubica volt, aki a hatodik helyen találta magát, legjobb BMW-ként. Alig két kör múlva megkezdődtek a kötelező kiállások: az első és harmadik helyről Habsburg és Müller cserélt.

Rast sem várt sokat, egy körrel később jött: Habsburg és Müller elé tért vissza, ráadásul nemcsak ő, hanem a vele együtt kiálló Mike Rockenfeller is. Éppen az volt Rast szerencséje, hogy az üldözőknek egy hátvédet kellett megelőzniük: Habsburg és Müller könnyedén letudta Rockenfellert, eddigre azonban Rast már felmelegítette saját abroncsait és tartotta a különbséget. A német megszerezte az elméleti vezető pozíciót – és a gyakorlatit is, miután a kiállását legtovább elhúzó Kubica is bokszba jött: a lengyel kiváló helyre, a negyedikre tért vissza.

A szétnyílt különbségek miatt a futam egy időre lecsillapodott, de az utolsó negyedórában újabb fordulatok történtek. A verseny elején olyan jól szereplő Habsburgot a 27. körben előbb Müller előzte meg DRS segítségével, majd egy körrel később Kubica is megelőzte. A DTM lengyel újonca, aki eddig egyetlen pontot szerzett a sorozatban, feljött a dobogóra!



René Rast egyszerűen legyőzhetetlen volt Zolderben: a belga pályán, ahol két fordulót is tartottak, megnyerte mind a négy futamot, holott korábban csak két győzelme volt. Hátrányát a bajnokságban 19 pontos előnyre fordította, igaz, második helyével Müller minimalizálta a veszteséget. Még Rasténál is nagyobb bravúrt hajtott végre Kubica, aki az ART privát BMW-jével megszerezte a harmadik pozíciót. Timo Glock negyedik, Jamie Green ötödik lett.

Ferdinand Habsburg nevét nem mi felejtettük ki: az osztrákot még négyen előzték meg Kubica után, problémái miatt kényszerű kerékcserére hívta a WRT. Számára jött jól, hogy annyian kiestek: utolsó, tizedik helyével legalább egy pontot szerzett, bár a futam sokkal jobb eredmény ígéretével indult számára.

A 2. futam eredménye (40 kör):

  Versenyző Márka Hátrány
1 René Rast Audi  
2 Nico Müller Audi 11.5
3 Robert Kubica BMW 25.785
4 Timo Glock BMW 29.572
5 Jamie Green Audi 30.209
6 Mike Rockenfeller Audi 31.971
7 Sheldon Van der Linde BMW 33.095
8 Marco Wittmann BMW 47.199
9 Harrison Newey Audi 47.651
10 Ferdinand Habsburg Audi 1 kör
11 Lucas Auer BMW kiesett
12 Benoît Tréluyer Audi kiesett
13 Philipp Eng BMW kiesett
14 Jonathan Aberdein BMW kiesett
15 Fabio Scherer Audi kiesett
16 Robin Frijns Audi kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?