DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

„Michael és Lewis jobban hasonlít az autóban, mint hinnénk”

A Mercedesnél mindkettejükkel dolgozó mérnök szerint a két 91-szeres nagydíjgyőztes nagyon hasonlóan állt a dolgokhoz – de persze a pályán kívül szerinte is nagyon eltért a személyiségük.

Amióta Lewis Hamilton a hétvégi Eifel Nagydíjon utolérte Michael Schumachert a futamgyőzelmi örökrangsor élén, folyamatosan az összehasonlítások a két Formula-1-es klasszis között. Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke mindkettejükkel dolgozott együtt, és szerinte bár a pályán kívül kétségkívül nagyon eltérő a személyiségük, a pályán nagyon is hasonlítottak egymásra. Hamilton például ugyanolyan munkamorállal bír, mint amilyenről Schumacher kapcsán is mindig beszéltek:

hamilton-schumacher-dppi-2011



„Nagyon keményen dolgozik. Szerintem ő egy olyan versenyző, akiről a riválisok azt gondolják, hogy egyszerűen csak gyors az autóban, de nem teszi mellé a munkaórákat. De ő az egyik legkeményebben dolgozó pilóta, akit valaha ismertem” – idézi Shovlin szavait a Racefans.net szakportál.

Shovlin szerint Hamilton Peter Bonningtonnal, a versenymérnökével és a teljesítménymérnök Marcus Dudley-val folyamatosan azon dolgozik, hogy javuljon: „Minél jobban megérti a gumikat, az autó működését, hogy hogyan használja az elérhető eszközöket, azt annál inkább be tudja építeni a vezetésébe. Ebben könyörtelen: minden egyes elszalasztott lehetőség olyan, amit meg kell oldani a következő verseny előtt. Együtt dolgozik Bonóval, Marcusszal, a mérnöki csapatával és tágabb értelemben az alakulattal, hogy megpróbálják megérteni a gondokat” – fogalmazott a szakember, hozzátéve, hogy a brit még a 14. F1-es idényében is folyamatosan bővíti a képességei tárházát.

De van még bőven hasonlóság a két 91-szeres nagydíjgyőztes között Shovlin szerint: „Ha megnézzük, hogyan vezetnek, akkor Michaelnél is az volt a legszembetűnőbb, amikor megérkezett, ahogy a legkisebb nyereségnek is utánament. Nem számított, hogy csak egy századmásodpercről volt szó, akkor is megpróbálta felszedni őket. Emellett Michaelben megvolt az a képesség is, hogy bármilyen egyensúlyi beállítás mellett képes volt vezetni: ha alulkormányzott autó kellett, megoldotta, ha az első gumikat kellett inkább megdolgozni, azt is megcsinálta, szóval nagyon-nagyon alkalmazkodóképes volt a vezetése. Ez két olyan tulajdonság, ami Lewisban ugyancsak nagyon is megvan. Sok jó versenyzőnek nincs különösebben egyedi stílusa, csak egyszerűen alkalmazkodik bármihez, ami gyors.”

Az is kiemelkedő mind Schumacherben, mind Hamiltonban, hogy minden információt és utasítást magukba tudtak szívni és egyszerre tudták betartani azokat: „Michelnél nem számított, hány dolgot mondtunk neki egy kör alatt, legyen szó a fékerőeloszlásról, hogy hogyan vigyázzon a gumikra, hogyan tartsa őket a megfelelő tartományban, akkor is össze tudta rakni ezeket. És pontosan ugyanezt csinálja Lewis is, egymásra rétegződnek ezek, és egyiket sem felejti el. Egyszerűen megcsinálja őket, ha pedig több dolgot mondunk neki, akkor azt hozzáadja. Szóval szerintem az autóban jobban hasonlítottak egymásra, mint hinnék. Egyszerűen csak az autón kívül voltak teljesen eltérő személyiségek.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: