Már a nürburgringi futam utolsó szakaszában jártunk, amikor Lando Norris félreálló, majd némileg füstölő autója miatt be kellett küldeni a biztonsági autót. Mivel a brit egy megnyitáshoz közel áll parkolta le a McLarenjét, sokak szerint elegendő lett volna a VSC is az igazi helyett – ezen az állásponton volt többek között a második helyen végző Max Verstappen is, aki szerint csak fel akarták dobni az Eifel Nagydíj hajráját:
„Nem hiszem, hogy szükségünk volt a biztonsági autóra. Megoldható lett volna ez virtuális safety carral is. De szerintem csak izgalmasabbá akarták tenni a versenyt a nagy különbségek miatt” – idézi a Red Bull-os szavait a RaceFans.net szakoldal.
Az említett hírportál aztán megszólaltatta Michael Masit, az FIA versenyigazgatóját, aki tagadta, hogy erről lett volna szó. Szerinte két oka is volt a biztonsági autó beküldésének:
„Lando autója füstölt és égett, ez volt az egyik oka. A másik pedig az, hogy elsőre nem voltunk biztosak benne, hogy az autót ki tudjuk venni az ottani megnyitáson keresztül, mivel eléggé szűk volt. Szóval ezért inkább úgy határoztunk, hogy beküldjük a biztonsági autót. Így nem menet közben kellett reagálnunk, hanem egyszerre tudtuk elintézni a dolgokat. Ez volt a legbiztonságosabb lépés a körülmények figyelembe vételével.”
Verstappen azt is szóvá tette, hogy túl hosszúra nyúlt a biztonsági autós fázis, így az élmenők csak nagy nehézségek árán tudták melegen tartani az abroncsaikat a nürburgringi hidegben, ráadásul a körüket visszavevő üldözők a nagyobb tempójú felzárkózás miatt előnyben is lehettek az újraindításkor. Masi szerint viszont éppen az volt az oka az elnyújtott SC-periódusnak, hogy a sportszabályzat kimondja, hogy meg kell várniuk, amíg az összes lekörözött visszaelőzi a biztonsági autót.