Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 22. csütörtök
F1

Mick Schumacher alig várja az F1-es debütálást

Ráadásul minderre úgy kerül majd sor az Eifel Nagydíj első edzésén, hogy apja néhány korábbi szerelőjével is együtt dolgozhat. A Ferrari másik két akadémistája is élvezte a szerdai fioranói tesztet.

Kedden jelentette be a Ferrari, hogy három akadémistájuk még idén lehetőséget kap Formula-1-es nagydíjhétvége szabadedzésein. Az F2-es bajnoki tabellát vezető Mick Schumacher a jövő hétvégi Eifel Nagydíjon az Alfa Romeóval debütálhat, míg fő üldözője, Callum Ilott a Haas színeiben teheti meg ugyanezt, Robert Svarcmannak viszont várnia kell az évadzáró Abu Dhabi Nagydíjig ugyanerre.

Felkészülés gyanánt a három fiatal szerdán Fioranóban körözött a 2018-as Ferrari SF71H-val. Mick Schumacher tavaly Bahreinben már tesztelhetett a maranellóiakkal és az Alfával is, és alig várja, hogy egy nagydíjhétvége keretein belül is megtehesse ugyanezt:

„Nagyon hasznos volt újra hozzászokni a procedúrákhoz, amelyek nagyon összetettek, valamint ahhoz is, hogyan is működik egy csapat a sport legmagasabb szintjén” – idézi a németet a Motorsport.com szakoldal. „Alig várom, hogy beülhessek az autóba Németországban, jó érzés lesz hazai közönség előtt részt venni először egy szabadedzésen. A csapatban van néhány szerelő, aki együtt dolgozott apámmal, ami még különlegesebbé fogja tenni a napot.”

Ilott eddig korábban csak Alfa Romeóba ülhetett be, így F1-es Ferrarit először vezethetett, ami persze felejthetetlen élmény volt számára. „Ma megismerkedhettem az autóval tíz nappal a nagydíjhétvégén való bemutatkozásom előtt. Ami lenyűgözött az SF71H-ban, az az aero-hatékonyság, ami olyan tapadásszintet jelent, amilyet más kategóriákban nem lehet tapasztalni. Aztán ott van még az elképesztő motorerő és az azonnali fékhatás.”

A legnagyobb lépést viszont alighanem Svarcman tette meg szerdán, hiszen az orosz első alkalommal ült be bármilyen Formula-1-es autóba: „Kigyorsításnál úgy tűnik, sosem fogy el a motorerő. A fékek is ugyanannyira lenyűgözők: az autó akkor is megáll, amikor úgy érzed, már túl késő bevenni a kanyart. A vezetés mellett különleges érzés volt együtt dolgozni a csapattal is. Sokan vannak, és minden egyes részletre odafigyelnek. Nagyon magas szinten dolgoznak. Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette ezt az emlékezetes napot.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?