Vannak, akik máris biztosra veszik, hogy az F1-es mezőny jelenlegi egyetlen orosz pilótája, Danyiil Kvjat kénytelen lesz búcsút venni jelenlegi munkaadójától, az Alpha Tauritól és kedvezőtlen esetben talán az F1-től is. A legfőbb ok Yuki Tsunoda: a Red Bull és a Honda által patronált japán tehetség remekel az F2-es bajnokságban, az utóbbi időben mindkét patrónus vállalat áradozik a fiatalról, akivel kapcsolatban Franz Tost csapatfőnök nemrégiben nyíltan is kijelentette, hogy el tudja képzelni az Alpha Tauri pilótájaként.
Makacsul tartja magát a paddock-pletyka, hogy Kvjat talán már az évad vége előtt kénytelen lesz átadni a helyét Tsunodának, azonban a korábban Toro Rosso néven futó Alpha Taurinál a harmadik ciklusát töltő pilóta hazai versenye, az Orosz Nagydíj időmérő edzésének napján kijelentette: nem foglalkozik azokkal a spekulációkkal, amelyek a jövőjért firtatják, sokkal inkább a munkájára összpontosít.
„Már elég régen vagyok ebben az üzletágban ahhoz, hogy ne aggódjak olyan dolgok miatt, amelyekre nincs teljes egészében ráhatásom – mondta Kvjat az Alpha Tauri szombati online sajtóértekezletén. - Nekem csupán arra van ráhatásom, hogyan vezetem az autót, amit a csapattól kapok. Igyekszem a legjobbat nyújtani az Alpha Tauri kötelékében, arra törekszem, hogy az előző néhány futamon látottnál jobban teljesítsek és jobban megértsem az autó működését. A mérnökeinkkel együtt azon dolgozom, hogy jobbak legyenek a szombatjaink és a vasárnapjaink, jobb kompromisszumot találjunk. Szerencsére már látom a munka eredményét, szóval most aztán tényleg ostobaság lenne valami mással foglalkozni. Az nem lenne korrekt a mérnökeimmel szemben sem. Csakis erre összpontosítok, aztán majd egyszer csak megszületik a döntés. Elég sok F1-es tapasztalatom van már ahhoz, hogy ne zavartassam magam ilyen kérdésekkel és pletykákkal kapcsolatban.”
Ha valaki, akkor Kvjat hozzá lehet szokva a bizonytalansághoz. Az orosz 2014-ben a GP3-as bajnoki cím megszerzése után debütált a Toro Rossónál, ahol úgy harangozták be, mint „az orosz Vettel”: a következő idényt már a Red Bullnál töltötte, ahonnan a 2016-os idény közben előbb visszaküldték a juniorcsapathoz, majd 2017 végén elbocsátották. A 2018-as szezont a Ferrari szimulátoros pilótájaként húzta ki, onnan találta meg a visszavezető utat, jórészt annak köszönhetően, hogy ebben az időszakban menedzseri szerződést kötött Nicolas Todttal, akinek szerepvállalásához most is nagy reményeket fűz.
„Időről időre beszélgetünk a menedzseremmel, akiben nagyon bízom. Jelenleg úgy ítéljük meg, hogy a versenyekre kell összpontosítanunk, hiszen minden egyes futam sokat számít, pláne, hogy ilyen intenzív a menetrend. A legutóbbi verseny jól sikerült számomra, hasonló formában szeretném folytatni a szezont” – mondta Kvjat, akit saját bevallása szerint nem zavar túlságosan, hogy a Red Bull akár az év végéig, rosszabb esetben 2021 elejéig is elhúzhatja a pilótaügyekkel kapcsolatos döntést, ami ronthatja az esélyeit. Mint megjegyezte, „mindenkinek joga van ahhoz, hogy kihasználja az idejét, hiszen mindenkinek más a helyzete.”
Kvjat természetesen szívesen maradna a faenzai csapatnál, amelyet az anyavállalat az idei évtől már nem juniorcsapatként, hanem a nagyobbik alakulat testvércsapataként kezel és azt várja el, hogy a saját jogon vívjon ki elismerést magának. „Természetesen szívesen maradnék az Alpha Taurinál – mondta az orosz. - Nagyon élvezem az F1-gyet, azt, hogy a világ leggyorsabb autóinak egyikével száguldozhatok. Elkötelezett és elszánt vagyok, keményen dolgozom azóta, hogy 16-17 éve megérkeztem a motorsportba és továbbra is nagyon élvezem ezt az egészet. Az Alpha Tauri óriási fejlődésen ment keresztül az elmúlt néhány évben, büszke vagyok arra, hogy a részese lehetek ennek és semmi kétség, hogy folytatni szeretném.”
Kvjat az idei tizedik futam előtt 10 ponttal az egyéni tabella 14. helyén áll, míg csapattársa, az Olasz Nagydíjon váratlan győzelmet arató Pierre Gasly 43 egységgel a 10. pozíciót mondhatja magáénak. A páros által gyűjtött egységekkel az Alpha Tauri a 7. a konstruktőri ranglétrán, ahol 13 ponttal vannak lemaradva a Ferrari mögött.