Az első biztonsági autós fázis végén az újraindításnál négy autó is egymásba rohadt a mugellói célegyenesben: Kevin Magnussen, Nicholas Latifi, Carlos Sainz és Antonio Giovinazzi keveredtek bele a balesetbe. A felügyelők Magnussent és Latifit, valamint később az előttük haladó Danyiil Kvjatot is magukhoz rendelték, miközben a kiesők főképp az élen lassan haladó és az újraindítással az utolsó pillanatig kiváró Valtteri Bottasra mutogattak nyilatkozatukban.
A végül a Toszkán Nagydíjat a második helyen záró mercedeses szerint viszont ő szabályosan járt el, így nem benne kell keresni a hibát – a leintési utáni FIA-sajtótájékoztatón így beszélt erről:
„A kontrollvonaltól kezdve versenyezhetünk, ami szerintem már egy ideje ugyanott van” – idézi Bottast a Racefans.net szakportál. „Csak idén jött az a döntés, hogy egészen későn alszanak ki a lámpák a biztonsági autón. Az élen haladva nyilván igyekszünk maximálisan kihasználni a lehetőségeinket. Nem engem kell hibáztatni a történtekért, konstans tempót autóztam, amíg el nem indultam. Igen, későn indítottam, de a célvonaltól versenyzünk, előtte nem. A hátul lévők ezért baleseteztek, bele is nézhetnek a tükörbe, nem kell emiatt nyafogni.”
A finn hozzátette: vélhetően a jobb show miatt érvényesül az a tendencia, hogy egyre később oltja le a lámpáját a biztonsági autó, ezt ugyanakkor Bottas szerint is érdemes lenne felülvizsgálni, hogy nem rejt-e extra kockázatot magában.