DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Giovinazzi és Latifi is az élmezőnyt hibáztatja

Hatalmas balesetekkel indult a Toszkán Nagydíj, amik után ismét félbeszakították piros zászlóval a futamot. Giovinazzi és Latifi ütközéséből orbitális baleset kerekedett ki a safety car mögött.

Az első 45 perc alatt nagyjából másfél kilométert tett meg a mezőny, hiszen rögtön a rajtot követően kialakult egy tömegbaleset, ami miatt az előző futam győztese, Pierre Gasly és a rajt előtt már motorgondokkal küszködő Max Verstappen is kiesett a Toszkán Nagydíjról.

A safety car kiállása után Valtteri Bottas a hosszú célegyenesben egészen a vonalig kivárt, mire belelépett a gázba, de a mögötte érkezők nem tudták mire vélni a lassú tempót, feltorlódtak, és a Williams pilótáját Nicholas Latifit hátulról telibe vágta Antonio Giovinazzi.

Az ütközésnek áldozatául esett Carlos Sainz és Kevin Magnussen is, a spanyol még a rádióban elmondta, hogy nagyon megijedt, évek óta a legdurvább balesete volt, de a hátulról mindezt végignéző Romain Grosjean is nagyon kiborult a tempót diktálókra.

Az aktív résztvevők közül Giovinazzi nyilatkozott a F1 TV-nek, amiben elmondta, nem tudta elkerülni a becsapódást: „A mögöttem érkezők már nyomták, így ekképp cselekedtem én is, érdekes volt ez a manőver..." - utalt Bottas megmozdulására az olasz. "Sajnos nem tudtam elkerülni az ütközést, nagyon tömör lett a mezőny, én pedig már tövig nyomtam a gázt, de szerencsére jól vagyok” – mondta az ismét balesetbe keveredő olasz.



„Csalódott vagyok az elszalasztott lehetőség miatt, mivel a rajtot követően már a 14. helyen álltam, ezután bármi megtörténhetett volna, de ez az egész nagyon veszélyes manőver volt, szóval meg kell néznünk, hogy mit tudunk változtatni ez ügyben.”

Giovinazzi épp Nicholas Latifit találta telibe, aki szintén az elöl autózókat vette elő a kialakult szituációért: „Mivel ezen a pályán nagyon messze van a célvonal az egyenesben, gondoltam, hogy az élen lévő pilóta olyan későn lép majd a gázra, amennyire csak lehet” – kezdte Latifi.

„A mezőny közepéről mindig nehezebb megítélni, mikor indul el az eleje, én is azt hittem, hogy elindultunk, mert felgyorsult a mezőny, így én is nyomni kezdtem. Az utolsó kanyarból kijövet már én is majdnem eltaláltam Kevint. Aztán láttam, hogy feltorlódunk, szóval reagáltam a körülöttem lévők tempójára.”

„Van már tapasztalatom ilyen helyzetről egy bakui F2-es versenyen történtek miatt. Ez egy olyan szituáció, amiben nem tudtam mit tenni, ezek az autók annyira gyorsak, hogy nem lehetett elkerülni ezt az ütközést.”

„Nagy kár, mert a rajt utáni káoszt túléltük, egész jó pozícióba is kerültünk, ráadásul a versenytempónk is kielégítőnek ígérkezett, szóval valóban kár érte, hogy így alakult ez a verseny” – fejezte ki csalódottságát a kanadai.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: