Hiába új a Formula-1-es mezőny számára a mugellói pálya, a Toszkán Nagydíj első napjának végén is a két Mercedest láthattuk a tabella élén. Közülük Valtteri Bottas volt a gyorsabb, aki roppant lelkesen nyilatkozott a gyors kanyarokkal tűzdelt pályáról: „Nagyon jó móka, klassz pálya, főleg az első kanyar után, a régi szekció fantasztikus, meg a második szektor is lenyűgöző. Szóval minden egyes kört élveztem ma” – idézi a finnt a Crash.net. „Fizikailag ez az egyik legnagyobb kihívást jelentő pálya, ez nem kétséges. Szerintem ezt főként csak a futamon fogjuk érezni, amikorra már felépül bennünk a fáradtság, de ma is érezhettük már. Mindenki számára kemény lesz a vasárnap, de készen állok rá és már várom.”
A teljesítményüket így értékelte a finn pilóta: „Az első edzésen eléggé szenvedtem az alulkormányzottsággal, és még délután is néhány helyen, de egyértelműen javult a helyzet. Bőven van még a köridőben, ahogy mindig így van egy olyan pályán, amelyen te és az autó is először szerepel. Versenyzőként mindig nagy különbséget találunk egyik napról másikra, szóval szerintem az autók részéről is, de főleg pilótaként nyerhetünk még sok teljesítményt” – fogalmazott Bottas, hozzátéve: a gumik jobban viselkedtek, mint arra számítottak, ugyanakkor a gyors kanyarok miatti terhelés és a magas hőmérsékletek okán így is túl fognak melegedni szerinte a versenyen.
Mindeközben Lewis Hamilton mindkét tréningen elmaradt csapattársától, és nem is tagadta, hogy még vannak részek, amelyekre nem érzett rá teljesen: „Tetszik, gyors pálya. Igazi kihívás, és egyszerűen még nem vagyok annyira jó rajta, de dolgozunk ezen. Próbálom a határokat feszegetni. Vannak szakaszok, mint az utolsó szektor, ahol ezt már megoldottam, azzal elégedett is vagyok. Az első és második szektor kicsit gyengébb számomra, főleg az első, ott még rengeteg lehetőség van a fejlődésre. Max és Valtteri elég gyors ott, szóval este áttanulmányozok mindent, és remélhetőleg holnap orvosolni tudom ezt.”
Maga Mugello persze a hatszoros világbajnoknak is nagyon bejött: „Majdnem olyan, mint a török pálya, rendkívül gyors a 6-os és a 9-es kanyar közötti rész, nagyon intenzív. Azt kell mondanom, lenyűgöző ezt megtapasztalni. Nehéz lesz óvni a gumikat azon a szakaszon, de mindenki ugyanebben a csónakban evez. Hosszú etapokon ez az egyik legkomolyabb fizikai kihívást jelentő pálya, ahol jártunk az utóbbi időben, főleg a dupla jobbosoknál: szinte végig padlógázzal megyünk át ott, és végig tartanunk kell a nyakunkat. Imádom” – mondta el Hamilton, aki szerint „nincs idő játszani” a toszkán pályán, amely a gumiknak is nagy kihívást fog jelenteni a futamon.