Ahogy arra a tavalyi kvalifikáció után előzetesen is számítani lehetett, ismét óriási tolakodást eredményezett a szélárnyékra ácsingózás az Olasz Nagydíj időmérőjén – igaz, ezúttal a Q1 végén láthattuk a legőrültebb jeleneteket. George Russell, aki ki is esett az első szakaszban, már a csapatrádión is kifakadt, mondván, hogy nekik ki kellene használniuk az ilyen helyzeteket, nem pedig rajtaveszteniük. A leintés után is meglehetősen frusztráltan értékelt a williamses a Sky kameráinak:
„Mi vagyunk a leglassabb csapat a mezőnyben, mégis volt néhány hihetetlen szombatunk, de extrém körülmények kellenek ezekhez ez a lehetőségekhez. Ma láthattunk az egyik legnevetségesebb körülményeket, és mi is teljes mértékben benne voltunk. Röhejes. Minden ott kezdődik, hova küldenek ki a bokszban. Nem mutogatok senkire, mindannyian egy csónakban evezünk. Nem tudom, miért küldi ki az összes csapat ugyanabban a pillanatban az autóját, hiszen pontosan tudjuk, mi fog történni.”
Russell még új időmérős szisztémát is javasolna Monzára: „Lehet, hogy arra lenne szükség, hogy mondjuk a konstruktőri állás szerint küldhetnék ki a pilótákat a bokszból, és minden autó között tartanának öt másodperces távolságot. Ahogy mondtam, egyedi pálya ez: mindenki a szélárnyékra vár, senki sem akar vezetni. Próbáltam keresztülvágni rajtuk, de senki nem akar egy Williams mögött ragadni, mert utolérnék a gyorskörön, ezért mindenki blokkolt. Ebből baleset lesz. Komikus volt az egész.”
A Q1 végi jeleneteket után egyébként vizsgálni fogják Esteban Ocont, aki Kimi Raikkönent és Nicholas Latifit is hátráltatta – igaz, a finn nem egészen érti, mi is a probléma (FRISSÍTÉS: végül nem is büntettek senkit): „Nem tudom, mit akarnak vizsgálni. Végső soron versenyezhetünk, és egyszer ugyan leszorított, de nem tudom. Végül is senki nem csinált semmi rosszat. Egyszerűen csak annyi történt, hogy egymáshoz túl közel akartunk megkezdeni a köreinket.