Több köridőt is töröltek az Olasz Nagydíj szabadedzésein, Daniel Ricciardo egykörös lágygumis szimulációja szintén áldozatul esett a Parabolicában. Így a végeredmény 15. pozíciója abszolút nem tükrözi az ausztrál teljesítményét: Lando Norrist megelőzve a két Mercedes mögött ő lett volna a harmadik, ha néhány arasszal szűkebben veszi az utolsó kanyart.
„Jó nap volt a mai, nagyon elégedett vagyok a munkánkkal. Már az első szabadedzésen megnyugtató volt a kilencedik hely, de tudtam, hogy van még jócskán benne” – értékelt az ausztrál a Renault sajtóközleménye szerint. „Megmutattuk a tempónkat a második edzésen, a köridőt azonban elvették a pályahatárok miatt. Nem igazán aggódom emiatt, hiszen apróságról van szó, ez a nap a határok megtalálásáról szól. Tudjuk, hogy ha holnap a vonalon belül maradunk, akkor meglesz az a köridő, ami jóval magasabb pozíciót ér az eredménylistán. A hosszú etapjaink is jók voltak, ami remek hír.”
A csapattárs, Esteban Ocon átlagosabb napot teljesített a két edzés 11. és 12. pozíciójában: „Nem ez a legfontosabb nap köridők szempontjából, de azzal elégedett vagyok, ahogyan a tervünkkel haladtunk. A forgalom és szélárnyékozás eléggé megbonyolította a dolgokat, de tanultunk róla kicsit az időmérő előtt. Összességében tipikus péntek volt” – mondta a francia pilóta.
A pénteki szabadedzésekből kiindulva szoros küzdelem folyhat a Mercedes mögött: hasonló kvalifikációs körre volt képes a Red Bull, a Renault és a McLaren, valamint az Alpha Taurival Pierre Gasly is. Ricciardóék már csütörtökön sem titkolták, az Olasz Nagydíjat tartják a Renault legjobb esélyének egy dobogós helyezésre.