A Belga Nagydíj volt az eddigi legszembetűnőbb példa arra, mekkorát esett vissza a Ferrari teljesítménye a csapat és az FIA máig titkos paktuma következtében: Charles Leclerc győzött egy évvel ezelőtt, idén viszont 14. helyen ért célba bármilyen nagyobb incidens nélkül. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azon rágódik, hogy az energiaitalos istálló többször győzött volna tavaly, ha a Ferrari másféle motorral – szándékosan kerülte, hogy szabálytalanságot és csalást említsen – versenyez.
„Ennek az egész dolognak keserű utóíze van. Nyilván levonhatjuk a saját következtetésünket a Ferrari jelenlegi teljesítményéről. Azokat a versenyeket nekünk kellett volna megnyernünk, mondhatjuk, ha olyan motorral versenyeznek, amely egészen máshogy teljesít, mint a tavalyi motorjuk” – idézi Hornert a Racefans.net.
„Nyilvánvalóan nehéz most a helyzetük. Azt hiszem, az előző években rossz területekre fókuszáltak, és ezért tűnik úgy, hogy kicsit szenvednek, bármi is legyen az egyezségben” – írta körül virágnyelven a csapatfőnök a szabálytalanságot. Az erősorrendet is felállította a motorgyártók között: „A Mercedes egyértelműen az éllovas. Azután szerintem a Honda és a Renault meglehetősen közel vannak egymáshoz, a pályáktól és körülményektől is függően. Azután jön a Ferrari, nyilván a sor végén.”
Bár Horner arról beszélt, hogy „azokat a versenyeket nekünk kellett volna megnyerni”, ha megnézzük, ki végzett a Ferrarik mögött a három 2019-es győzelem helyszínén, azt látjuk, hogy a Charles Leclerc sikerét hozó Belga és Olasz Nagydíjat Lewis Hamilton, valamint Valtteri Bottas nyerte volna, a Red Bull ezeken a versenyeken labdába sem rúgott. Szingapúrban Sebastian Vettel és Leclerc végeztek az első és második helyen, ha őket kivesszük, Max Verstappen volt a futam legjobbja.