DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Ricciardo: Ezt holnap is meg kell ismételnünk

Nem lepődött meg, hogy a mezőny elejében végzett az F1-es Belga Nagydíj pénteki napján, de csapatfőnökével együtt figyelmeztet: nem az első nap számít. Az is kiderült, sérült-e az ausztrál motorja.

Daniel Ricciardo szolgáltatta a Formula-1-es Belga Nagydíj első napjának meglepetését, hiszen a Renault ausztrálja az előkelő második helyen végzett a délutáni szabadedzés során, mindössze néhány századdal elmaradva a leggyorsabb Max Verstappen mögött, de megelőzve többek között a Mercedeseket is. Magát a pilótát ugyanakkor nem érte váratlanul az eredmény – igaz, tudja, hogy a lényeg csak ezután jön:

ricciardo-renault-spa-day1



„Újabb jól sikerült második szabadedzésen vagyunk túl, ahogy ez volt a helyzet az előző néhány fordulón is. Viszont ezt holnap is meg kell ismételnünk, amikor igazán számít. Ma erősek voltunk még a végén jelentkező hibával együtt is. Biztonsági okokból álltunk félre, mert semmi értelme műszaki hibákkal kockáztatni pénteken. Jól sikerült az egykörös próbánk, jól éreztem magam a körön: olykor egyszerűen érzed, hogy működik az autó. Tudtam, hogy versenyképes lesz az idő, nem lepődtem meg, hogy elöl végeztem az eredménylistán. Jó nap volt, és egyértelműen sokat tanultunk belőle” – idézi Ricciardót az F1i.com szaklap.

Ahogy arra az ausztrál is utalt, az FP2 végén műszaki gondok léptek fel a Renault-jával, ám Cyril Abiteboul szerint ez nem károsította az erőforrást: „A pénteken látottak nem mindig mérvadók a szombat és a vasárnap szempontjából, és ez utóbbi számít” – nyilatkozta a Sky kameráinak. „Látjuk, hogy sikerült előrelépnünk az autóval, kivéve Barcelonában, ahol nem igazán találtunk rá a helyes beállításokra, de összességében javultunk az aerodinamikai teljesítményt illetően is. Alacsony leszorítóerős pályán vagyunk, mint Silverstone-ban, csak kicsit másképp extrémek a körülmények, de jól érezzük magunkat. Érezzük, hogy a motorunk is jól működik. Nyilván csalódottak vagyunk, hogy rövidre zárta az etapunkat egy hidraulikus hiba, de amennyire tudom, nem sérült sem az új váltó, sem a motor, és ez számít. Az autó amúgy is megállt volna a hidraulikus nyomásvesztés miatt, de úgy tudjuk, nem keletkezett kár a motorban.”

Abiteboul szerint kezd kirajzolódni a tendencia, hogy az alacsony leszorítóerős pályákon muzsikál igazán jól a Renault: „Úgy gondolom, olyan sűrű a középmezőny, hogy az autó minden karakterisztikai jellemzője, beleértve a motort, a leszorítóerőt, a kigyorsítást és így tovább, jelentős hatással lesz a versenyképességre a hétvégén. Meg kell próbálnunk javítani a gyengeségeinken. Összességében olyan autónk van, amely valamelyest versenyképesebb az alacsony leszorítóerőt igénylő pályákon, mint a középmezőny, szóval remélhetőleg ez a kezünkre fog játszani most és Monzában.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: