Barcelona hagyományosan sikeres versenypálya a Haas számára, a Spanyol Nagydíjon pedig úgy tűnt, hogy a 2020-as szezon egyik leggyengébb – konstruktőri kilencedik helyen álló – csapatával Romain Grosjean meglepetést okozhat: a szabadedzések során egy ötödik helyezést is elcsípett. Az időmérő ennek ellenére Q1-es kiesést hozott, a 17. helyhez képest pedig két pozíciót vesztett az értékelésben: a 19., azaz utolsó helyen végzett. Vasárnap egy rendkívül csalódott Grosjean nyilatkozott, nem spórolva a negatív jelzőkkel a futamra és a VF-20-ra vonatkozóan:
„Ez pokol volt. Őszinte vagyok, az autó kezelhetetlen volt. Életem egyik legrosszabb versenye volt, szörnyű. Sehol nem volt az autó már az első pár körtől kezdve. Én nem tudom, mi történt péntek és szombat között, azután pedig vasárnap, de ez nem volt ugyanaz az F1-es autó. Pénteken még az élmezőnybe tartozott a hosszú etapokon, de még a kvalifikációs szimuláción is. Azután pedig… talán a legrosszabb autóvá vált, amit életemben vezettem” – értékelt a L’Equipe lapnak Grosjean.
Hiába volt őszinte a francia pilóta, az ilyen nyilatkozatnak érthető módon egyetlen csapatfőnök sem örül. Günther Steiner így reflektált Grosjean megszólalására: „Nem fogok hozzászólni ahhoz, amit minden nap elmondanak: melyik a legjobb autó, melyik a legrosszabb autó. Most az számít, hogy egyet hátralépünk és elemezzük, miért lett az erős péntekből szenvedés vasárnap. Nagyon furcsa, hogy körönként két másodpercet elveszíttünk. Hozzászoktam az erős szavakhoz a versenyzőimtől. Természetesen van, ami nem segít nekünk, de túl fogom élni” – nyilatkozta a csapatvezető.
Egy érdekességre érdemes felhívni a figyelmet: Romain Grosjean nevéhez fűződött a Spanyol Nagydíj harmadik leggyorsabb köre. A francia a véghajrában, a 62. körben megpördülése után ment a bokszba friss lágy abroncsért. Az utolsó helyre visszatérve szándékosan elengedte a lekörözötteket, hogy legyen tere egy tempós kört futni, és megpróbálkozni a verseny leggyorsabb idejével. (Annak ellenére, hogy pluszpontot nem kaphatott volna érte: annak feltétele, hogy a versenyző az első 10-ben végezzen.) Grosjean végül a mezőny harmadik leggyorsabb körére volt képes: Valtteri Bottastól, aki késői kerékcserével szintén a legjobb körre játszott, 2,2 másodperccel elmaradt, Lewis Hamiltontól, aki leggyorsabb idejét használt gumin futotta, 0,6 másodperccel.