DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Átgondolja a felvezető körös szabályt az FIA

Michael Masi elmondta: a Haas büntetéssel végződő hungaroringi felvezető körös rádiókommunikációja után át fogják gondolni, érvényben maradjon-e az ezt tiltó technikai direktíva.

Félig nedves, de már erősen száradó aszfalton startolt el néhány hete a Formula-1-es Magyar Nagydíj, ennek hatására pedig a Haasnál úgy döntöttek, hogy mindkét pilótájukat behívják már a felvezető kör végén slick gumikért. Csakhogy a 2017-ben kiadott technikai direktíva, amely korlátozni igyekszik a versenyző és a csapat közti kommunikációt a felvezető körön, ezt tiltja – egész pontosan azt, hogy az istálló konkrét utasítást adjon a kerékcserére a pilótának –, így mindkét haasost megbüntették a futam után – igaz, a remek stratégiai húzás így is egy pontot ért Kevin Magnussennek.

magnussen-hring-dppi-pit



Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke Silverstone-ban elmondta: nem gondolja, hogy helyénvaló volt a rádióüzenetért rájuk kiszabott tíz másodperces büntetés, hiszen eleve büntették már magukat azzal, hogy a bokszból startoltak – még ha a taktikai előnynek köszönhetően sokat is nyertek végül –, ráadásul mások pedig öt másodperccel megússzák azt, ha kiütnek valakit a versenyből (bár Steiner visszakozott, de vélhetően Alexander Albon és Kevin Magnussen incidensére utalt).

Mindenesetre úgy tűnik, a Haas panasza meghallgattatott, az FIA versenyigazgatója, Michael Masi ugyanis elárulta: felül fogják vizsgálni a szóban forgó technikai direktívát.

„Meg fogjuk tárgyalni, ahogy a szabályzat összes többi részével is tesszük – bármivel, ami frissítésre, átalakításra, megújításra szorul időről időre. A szóban forgó technikai direktíva sem különbözik ebben a többi szabálytól. A folyamat már elindult, és az összes csapattal együtt dolgozunk rajta. Ha bármilyen változtatás szükségeltetik, azt meg fogjuk lépni” – idézi a Motorsport.com Masit, aki leszögezte: a hungaroringi eset után egyből és maguktól megkezdték a felülvizsgálatot, s nem a Haas vagy bármely csapat kérésének tesznek eleget ezzel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: