Általában azért nem tragédia, ha egy Formula-1-es istálló éppen nem visz magával tartalékpilótát egy nagydíjhétvégére, hiszen valljuk be, meglehetősen ritkán áll elő olyan helyzet, hogy valamelyik állandó versenyző kidőlése miatt autóba kelljen ültetni a helyettest. Idén azonban a bárkire, bármikor lecsapni képes koronavírus-járvány miatt megnőtt a harmadik számú pilóták jelentősége, mint erre négy hétvége alatt már láttunk is példát, hiszen a Racing Pointnak a megfertőződött Sergio Perez helyére kellett beültetni valakit.
A csapat tárgyalt a Mercedes helyszínen lévő tartalékosával, Esteban Gutierrezzel, végül azonban Nico Hülkenberg visszahívására esett a választása. Most pedig kiderült, hogy ennek más okai is voltak, mint Hülkenberg frissebb F1-es tapasztalata és a csapattagok ismerete.
Itt érdemes megjegyezni, hogy a Mercedes az idei évre megállapodott a Racing Pointtal és a McLarennel, hogy megosztja velük saját tartalékpilótáit, a nevezett két istállónak tehát nincsenek sajátjaik, ők is Stoffel Vandoorne és Esteban Gutierrez szolgálatára számíthatnak szükség esetén. Vandoorne a Formula-E versenyei miatt nem lesz jelen Silverstone-ban az e hétvégi 70. Évfordulós Nagydíjon sem, a Mercedes pedig csak az elmúlt hétvégén szembesült azzal a ténnyel, hogy jelen pillanatban Gutierrez is hasznavehetetlen ebből a szempontból, hiszen egy új szabály szerint nem is versenyezhet a Formula-1-ben!
„Úgy gondolom, hogy Esteban nagyon erős jelölt lett volna arra az ülésre, de sajnos nem teljesíti a szükséges követelményeket. Idén lépett életbe egy új szabály, miszerint ha egy pilóta az elmúlt három évben nem versenyzett Formula-1-es autóval, akkor teljesítenie kell egy legalább 300 kilométeres tesztet” – számolt be a Racefansnak Toto Wolff arról az új előírásról, amely felett elsiklott a csapat figyelme.
„Ez egy új szabály, ami az idei évtől van érvényben, mi pedig nem is figyeltünk rá, mert nem gondoltuk volna, hogy egy versenyzőnek, aki korábban már erősen szerepelt a Formula-1-ben, kvalifikálnia kell a licenszért. Esteban viszont ebbe a helyzetbe került, emiatt a Racing Point a másik opciót választotta.”
Wolff a fejlemények fényében elmondta, a csapat igyekszik valahonnan keríteni egy bevethető tartalékpilótát az előttünk álló második brit hétvégére, hiszen a Racing Pointot és a McLarent is beleértve hat pilóta pótlásáért is ők felelnek.
„Meg tudjuk adni neki a 300 kilométeres tesztet, de csak a jövő hétvége előtt” – mondta Wolff Gutierrez kapcsán. „Emiatt most utána kell járnunk, milyen helyzetbe is hoz ez jelenleg minket. Kár érte, mert jó lett volna versenyzési lehetőséget adni Estebannak, aki fontos tartóoszlopa a csapatunknak. Természetesen nem remélem azt, hogy valaha is szükségünk lesz a tartalékpilóta bevetésére. Jelen állás szerint azonban elő kell állnunk egy másik megoldással.”
Lehetőségekben mindenesetre nem bővelkedik a Mercedes, hiszen csak maroknyi olyan pilóta van, aki jelenleg nem a mezőny tagja, de 2017 óta versenyzett az F1-ben.