Vasárnap nem kedvezett a szerencse a Mercedesnek Silverstone-ban, hiszen Valtteri Bottas és Lewis Hamilton is defektet kapott – a brit a győzelmet azért megmentette –, szombaton viszont megsemmisítő vereséget mért az ellenfelekre a hazai pályán szereplő bajnokcsapat: a rivális istállók pilótái közül senki sem tudott egy másodpercnél közelebb férkőzni a pole-pozíciós Hamiltonhoz.
A Motorsport.com olasz verziójának elemzése szerint a Mercedes-motor idén először dolgozott a maximumon kvalifikációs üzemmódban. A lap munkatársai hangmérés alapján becsülték meg az erőforrás teljesítményét. Az adatok szerint Hamilton motorja a Q3-ban 1022 lóerővel dolgozott, Bottas esetében pedig 1020 lóerőt mértek. (A két versenyző közti három tizedmásodperces különbségből ez az eltérés csupán apró hányadot tesz ki.)
A fekete autók előnye a lap szerint két tényezőnek, a Spielbergben bevetett új versenybenzinnek, valamint a hibrid stratégiának köszönhető. Ebből fakad a sajátosság, hogy a Mercedes egyedüli motorgyártóként lépett előre 2020-ban – amiből az ügyfélcsapatok is profitálnak –, míg mindenki más visszaesett.
A Motorsport alapján a Honda áll a második helyen 994 lóerővel, a Renault 985 lóerő, a sor végén kullogó Ferrari pedig 980 lóerő csúcsteljesítményre képes. Maranello 42 lóerős hátránya tetemes, de legfeljebb négy tizedmásodpercet jelenthet egy körön, írja a lap: a silverstone-i időmérő egy másodperces hátránya azt jelzi, hogy más területeken is bőséggel vannak problémák az SF1000-rel.
Az olasz forrás megjegyzi, a Mercedes teljesítménye gyanús, mivel szakemberek állítják, a jelenlegi szabályokat betartva, szürke zónák kiaknázása nélkül nem lehetséges az ezer lóerős szintet átlépni. Az FIA szerint azonban egyelőre minden szabályosan történik.