Bár a 2019-es szezon legjobb autóját kétségkívül a Mercedes fejlesztette ki, motorerő tekintetében a Ferrari minden más gyártó fölé emelkedett. Az FIA-s paktum megszületéséig a vörösök végsebességben egy olyan szintet képviseltek, amire a címvédők először bizonytalan fejvakarással, majd heves kutatás+fejlesztéssel reagáltak.
„Az erőforrás terén olyan kihívás elé állított minket a Ferrari, hogy új területeken kezdtünk kutatásba az extra teljesítményért. Néhány versenyen 50 kilowattos [67 lóerős] különbséget tapasztaltunk. A kérdés adta magát: mennyi teljesítményre tudunk még szert tenni? Csak a belső égésű motor jöhetett szóba, minden más terület korlátozott. Minden követ megmozgattunk, és nem csak néhány lóerőt találtunk” – árulta el Toto Wolff.
Annak ellenére, hogy az erőforrásából is extra teljesítményt nyert ki a címvédő csapat, a hangsúlyt mégsem az egyenesbeli tempóra, hanem az aerodinamikai hatékonyságra helyezte. Ennek eredménye egy minden korábbinál hatékonyabban működő Mercedes lett.
„Brixworth és Brackley között nagyon erős volt az együttműködés. A két részleg [motor és karosszéria] határozottan az aerodinamikát helyezte előtérbe a teljesítménnyel szemben. Az idei autón a leszorítóerő és a légellenállás pontosan kiegyensúlyozott, de a lassú kanyarokban még vannak gyenge pontjaink” – nyilatkozta a csapatvezető az Auto Motor und Sportnak.