Borzalmasan jött el a második rajtkockából a 35. Formula-1-es Magyar Nagydíjon Valtteri Bottas: mint a visszajátszásokból kiderült, ez annak volt köszönhető, hogy minimálisan bemozdult még a piros lámpák kialvása előtt, majd újra megállt. A kiugrás miatt még Sebastian Vettel is „feljelentette” rádión a finnt, aki a leintés után így magyarázta a történteket:
„A műszerfalamon kialudt egy fény, arra reagáltam: nem tudom, mi volt az, de valami változott, szóval arra reagáltam a rajtlámpák helyett, utána működésbe lépett a lefulladásgátló, így újra kellett rajtolnom. Ott vesztettem el mindent, sok helyezést veszítettem, ami nehézzé tette a versenyemet.”
Sokakban felmerült, hogy vajon miért nem büntették vagy legalábbis Bottas megmozdulását. Emlékezhetünk rá, hogy a 2019-es Japán Nagydíjon éppen Vettel úszott meg hasonlót, és Michael Masi versenyigazgató szerint most is az volt a magyarázat, hogy a mercedeses a tűréshatáron belül maradt:
„Két részből áll a dolog. Valójában eléggé világosan le van írva a szabálykönyvben, mi alapján határozzuk meg, hogy valaki kiugrott-e rajtnál, és már néhány éve ez a módszer. Van egy transzponder minden autó, ami a döntő tényező, és persze van egy szenzor a pályában is. Van egy bizonyos toleranciaküszöb, amelyen belül még elfogadható a rajt, ahogy láthattuk tavaly Japánban is, ez a döntő faktor. Szóval ez esetben nem volt mit vizsgálnunk. Azonnal beszéltünk az időmérőkkel, ők átnézték az összes adatot, ezzel le is zárult az ügy.”