DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Racing Point: Félreértésen alapul az óvás

Csalódottan vette tudomásul a Renault lépését a Stájer Nagydíj után a csapat, amely állítja: a szabályok szerint járt el, és az FIA-val is tisztázták már a 2020-as autójuk kialakításának alapjait.

Vasárnap este robbant a bomba, miszerint a Renault megóvta a Racing Point téli tesztek óta kritizált 2020-as Formula-1-es autóit. Az ellenfelek gyanúja és a Renault konkrét vádja szerint a csapat a Mercedes 2019-es koncepcióját másolta le, ennek tisztázását kérték a felügyelőktől. Akik helyt is adtak az óvásnak, ezért lefoglalták Sergio Perez és Lance Stroll RP20-asának első és hátsó fékhűtőit, a Mercedestől pedig az összehasonlítás kedvéért bekérték a 2019-es modelljük vonatkozó alkatrészeit.

racingpoint-stajergp-1



Hétfőn aztán a Racing Point is reagált az óvásra, közleményük a Motorsport.com szaklapon olvasható: „A BWT Racing Point F1 Team rendkívül csalódott, hogy megkérdőjelezik a Stájer Nagydíjon elért eredményt egy félreértésen és információhiányon alapuló óvással. Határozottan elutasítjuk mindennemű szabálytalanság vádját, és a csapat megtesz minden szükséges lépést, hogy biztosítsa a szabályok megfelelő alkalmazását.”

A csapat azt is hangsúlyozta: már korábban is együttműködtek az FIA-val, és sikeresen tisztázták az idei autójuk koncepciójának eredetét érintő kérdéseket, ezért bíznak benne, hogy elutasítják majd az óvást. Mindenesetre ha mégis igaznak bizonyulnak a Renault vádjai, úgy a Racing Point az összes idei eredményének törlését kockáztatja azzal, hogy továbbra is ugyanezen kialakítású alkatrészeket használja az autóin – igaz, egy átalakított 2019-es változathoz való visszatérés is erős kompromisszumokkal járna.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: