DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 16. kedd
F1

Jó kezdés, de a dobogót siratják a Racing Pointnál

A hajrában úgy tűnt, Sergio Perez felállhat a pódiumra az F1-es Osztrák Nagydíjon, végül azonban csupán hatodik lett, amellyel a mexikói a tempójukat ismerve nem is volt teljesen elégedett.

Az edzéseken igazolódni látszott, hogy a Racing Point valóban rendkívül versenyképes csomaggal rukkolt elő a 2020-as szezonra azzal, hogy gyakorlatilag lemásolta az előző évi Mercedest, a futamon pedig Sergio Perez sokáig dobogót érő pozícióban autózott. A hajrában azonban többen is megelőzték, ráadásul büntetést is kapott, így a mexikóinak végül be kellett érnie a hatodik hellyel. Amivel aztán elégedett is volt a pilóta, meg nem is – így értékelt csapata honlapján:

„Kemény csatákat kellett vívnunk vasárnap, és erős volt a tempónk. A hatodik hely jó kezdése a szezonnak, de végezhettünk volna még előrébb. Balszerencsések voltunk a biztonsági autókkal, de könnyű a verseny után mondani, hogy másodszor is ki kellett volna állnunk. Az utolsó körökben frissebb gumikon érkező versenyzők ellen kellett védekeznem, ami kihívás volt. Ugyanakkor jó volt ez a futam arra, hogy rengeteget tanuljunk az autóról és a teljesítményünkről. A fő pozitívum, hogy versenyképes a csomagunk, és úgy vélem, a következő hétvégén újabb eredményért szállhatunk harcba ugyanitt.”

Otmar Szafnauer csapatfőnök szerint akkor sem lett volna sokkal beljebb, ha másodjára is kihívják Perezt, mert akkor meg a mögöttük haladó maradhattak volna a pályán: „Frusztráló volt látni, ahogy az utolsó körökben elúszik a dobogó, de nehéz volt feltartani a gumielőnnyel érkező riválisokat. A rengeteg biztonsági autós megszakítás miatt nehéz döntéseket kellett meghoznunk, és a pályapozíció mellett tettük le a voksunkat az újabb kiállással szemben. A mögöttünk lévőknek gyakorlatilag volt egy ingyen kiállásuk, és reagálhattak arra, amit mi csinálunk, azaz kereket cserélhettek így, hogy mi a pályán maradtunk. Egyértelműen ez volt a helyzet a McLarenekkel és Leclerc-rel.”

Ami a Racing Point másik versenyzőjét illeti, Lance Stroll motorerővesztés miatt idejekorán kénytelen volt feladni a spielbergi viadalt. „Jól kezdtük a versenyt, de aztán elég hamar erőt veszítettem. Próbáltunk változtatni bizonyos beállításokon, de végül fel kellett adnunk a futamot. Megvizsgáljuk a problémát, és még erősebben fogunk visszatérni. Az autó jónak érződött eleinte, és szerintem erős lett volna a tempónk, szép számú pontot gyűjthettünk volna” – idézi a kanadait a PlanetF1.com szakoldal.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: