DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Válaszokat akar a Red Bull a DAS kapcsán

Christian Horner egyértelművé tette: kérdésekkel fordulnak az FIA-hoz a Mercedes újításával kapcsolatban. Toto Wolff szerint viszont az F1 érdeke, hogy elkerüljék a vitás helyzetet vasárnap.

Abból is látszik, hogy lassan kezd minden visszaállni a normál kerékvágásba a Formula-1-ben, hogy már nemcsak a koronavírus és a feketék jogaiért folyó mozgalom uralja a híreket, hanem újra téma lett többek között a barcelonai teszten slágerré előlépő DAS. A Mercedes trükkös kormánya kapcsán már előzetesen is lehetett hallani, hogy főként a Red Bull óvhat ellene, majd miután a címvédő alakulat megerősítette, hogy beveti a megoldást az Osztrák Nagydíjon, Christian Horner egyértelműsítette: kérdéseket intéznek a DAS-ról az FIA felé.

horner-redbull-1



„Először is, ez egy nagyon okos rendszer, szóval minden elismerésem a mögötte álló mérnöki munkáért” – mondta el Horner a csapatfőnökök sajtótájékoztatóján, amelyen online formában a Formula.hu is részt vett. „De úgy vélem, számunkra az alapvető kérdés az, hogy megfelel-e a szabályoknak. Alapvetően ez egy elég szürke terület, ezért nyilván szeretnénk világosan látni ez ügyben, hiszen hatással lesz az idei év további részére. A következő szezonra betiltották, de a kérdés az, hogy az idei évre megfelelő-e – ezt a kérdést fogjuk feltenni az FIA felé a szükséges csatornákon keresztül.”

A szintén jelenlévő Toto Wolff így reagált a Red Bull-főnök szavaira: „Tiszteletben tartom Christian álláspontját. Mindig jó, ha tisztáznak dolgokat. Úgy véljük, a megfelelő oldalon állunk. Rengeteget egyeztettünk az FIA-val, ezért is van fent az autónkon. Mindketten előállunk az érveinkkel, aztán meglátjuk.”

Hornernél arra is rákérdeztek, hogy esetleg a Red Bull tervez-e hasonló megoldást bevetni 2020-ban: „Ez egy nagyon összetett rendszer, így nyilván rengeteg munkát öltek bele. Egyértelmű, hogy megvizsgáltuk, de mint minden más alkatrésznek, illeszkednie kell az autó többi részéhez, beleszámítva a súlyát és egyéb hátráltató tényezőket is. Nyilvánvaló, hogy a tisztázás után megvizsgáljuk a dolgokat az év hátralévő részére.”

Wolffot mindeközben arról kérdezték, hogy elképzelhető-e, hogy a riválisok óvása miatt rögtön olyan botránnyal indul az évad, hogy a futam után nem is fogjuk tudni hivatalosan, ki nyerte a szezonnyitót: „Úgy gondolom, hogy a várakozásaitokkal ellentétben minden csapat tisztában van vele, hogy nagyon érzékeny területre lépünk azzal, hogy versenyezni kezdünk. Ez az első verseny. Úgy gondolom, egyfelől rendben van, hogy tisztázni szeretnénk dolgokat, másfelől viszont nem szeretnénk, hogy mindez egy nagy vitába torkolljon vasárnap este. Szóval szerintem a Red Bull és Christian is a megfelelő lépéseket fogja tenni. A viták és a mérnöki innovációk eltérő megítélése mindig is az F1 részei voltak, igazából erre is számítottunk bizonyos szempontból, ez a versenyzés része.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: