Mikor megjelentek az első sajtóhírek arról, hogy Sebastian Vettel nem hosszabbít szerződést a Ferrarival, három lehetséges utód nevét hozta fel az olasz sajtó: a végül befutó Carlos Sainzét, Daniel Ricciardóét, valamint Antonio Giovinazziét.
Giovinazzi mint házon belüli választás jöhetett szóba, hiszen az olasz a Ferrari kötelékébe tartozik, a csapaton keresztül kapott ülést az Alfa Romeo Racingnél. A 2019-es azonban még csak első teljes szezonja volt, amely egészét tekintve jelentősen alulmaradt csapattársához, Kimi Raikkönenhez képest: a veterán finn 43 pontjával 12. lett az összetettben, Giovinazzinak 14 ponttal csak a 17. pozíció jutott. Mattia Binotto is úgy gondolja, az olasz nem állt volna készen arra, hogy a Ferrari elvárásainak megfeleljen.
„Antoniót nagyra becsülöm. A tavalyi volt első szezonja a Formula-1-ben, ezért úgy gondolom, egy év után a Ferrarihoz menni túl nagy felelősséggel járt volna” – mondta a Sky Sports Italiának a csapatfőnök. Hozzátette, döntésük nem jelenti azt, hogy a jövőre nézve lemondanának Giovinazziról: „Számítunk a fejlődésére, és természetesen segíteni fogjuk. Része a terveinknek, de még tapasztalatot kell szereznie a Formula-1-ben.”
A szavak első olvasatra biztatóan hangzanak az olasz pilóta számára, de nem szabad elfeledkezni arról, hogy tapasztalatsága ellenére Giovinazzi már 26 esztendős: az F1-es pilóták többsége ebben a korban már rutinosnak mondható, és nem második, hanem ötödik-hatodik szezonjára készül. A nemrég Formula Podcastben is megszólaltatott Giovinazzi pályafutása azonban nem a megszokott módon alakult: eleve az átlagnál valamivel később, 18 évesen kezdett formulaautókkal versenyezni, a Ferrari pedig 23 évesen, újoncként elért GP2-es bajnoki második helye után karolta fel.
Giovinazzi nem a versenyzői akadémiára került be – már csak koránál fakadóan sem –, hanem hivatalos tartalékpilóta lett a Scuderiánál, amely szerepben számos teszten vett részt. Maranellói kapcsolatai révén ugorhatott be 2017-ben két versenyen a sérült Pascal Wehrlein helyére a Saubernél, illetve vehetett részt számos szabadedzésen ezzel a csapattal és a Haasszal. Két szezonon át töltötte be a pozíciót, ami kétségtelenül értékes tapasztalattal vértezte fel, ugyanakkor két évet el is vett versenyzéssel tölthető pályafutása értékes szakaszából, mielőtt az Alfa Romeótól végül megkapta a 2019-es ülést. Kérdés, hogy ha a középmezőnyben bizonyít is idén és a következő szezonokan, korából fakadóan lesz-e esélye a jövőben élcsapatba kerülni.