DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

2021-re német pilóta nélkül maradhat az F1

Nem először kongatja a vészharangokat a német autósport felett Ralf Schumacher, most pedig úgy tűnik, év végével az összes Formula-1-es versenyzőjét elveszítheti az ország. A közeljövőben csak egy egyfős utánpótlás van kilátásban.

A Ferrari Sebastian Vettellel kapcsolatos e heti bejelentése túlmutat azon, hogy az idei szezon végén véget ér a csapat és a pilóta hat éven át tartó együttműködése. Ha a német úgy dönt, hogy nem folytatja a királykategóriában, akkor egy négyszeres világbajnokkal lesz szegényebb a mezőny, sőt könnyen lehet, hogy a német F1-es versenyzők száma is nullára zsugorodik 2021-re, ami még pár évvel ezelőtt is teljesen elképzelhetetlen volt, hiszen nem is kell olyan messzire visszamennünk, hogy németuralmat mutassanak a pilóták nemzetiségét illetően a statisztikák.

Ralf Schumacher, aki az ezredforduló környékén maga is fontos szereplője volt az F1 németországi berobbanásának, már nem először fejezi ki aggodalmát az ország egykor még virágzó autósportéletének fokozatos hanyatlása miatt. És itt nemcsak az F1-es pilóták számára kell gondolni, hiszen a Német Nagydíj is alig-alig tud megmaradni a versenynaptárban, nem beszélve a Német Túraautó-bajnokságról, amelynek teljes léte is veszélybe került az Audi kiszállásának bejelentésével.

germans



„A Formula-1-ben mindig voltak szakaszok, amikor egyes országok különösen erősnek tűntek. A németeknél is megvolt a maguk csúcsidőszaka, amit egyértelműen a testvérem robbantott ki” – utalt a hétszeres világbajnok Michael Schumacherre a Spiegelnek nyilatkozva. „Hatalmas érdeklődés generált akkoriban Németországban, ami a marketingben és a tévés nézettségekben is megmutatkozott. Ez azonban azóta kissé lelankadt, most már nem érezzük ezt a lelkesedést.”

„Németországban az autósport minden válfaja nehéz időket él. Én már nyolc éve is mondtam, hogy komoly problémák közelegnek. Az egész a gokartozással kezdődik, ahol alig vannak már pályáink, és a versenyzők száma is egyre csak csökken. Ha nincs elegendő vetőmag, akkor nem fog elég fa kinőni, ennyi az egész – és velünk most pontosan ez történik.”

Ralf Schumacher szerint egyetlen fiatal német tehetségtől van jelenleg elérhető távolságban egy F1-es ülés, ő pedig saját unokaöccse, Mick Schumacher, akinek az F3-as Európa-bajnokság tavalyelőtti megnyeréséből már meg is van a kellő szuperlicenszpontja a debütáláshoz.

„Az első Formula-2-es éve elfogadható volt, szerzett néhány szép eredményt, köztük még egy győzelmet is. Eddig jól halad, de minden évben tiszta lappal indul. Most a második szezonja jön, amelyben nem feltétlenül kell nyernie, de legalább az első ötben, vagy inkább az első háromban kellene végeznie. Persze az sem jó, ha túl nagy nyomást helyezünk rá, de a jelek egyelőre biztatóak. Ráadásul a Ferrari juniorpilótája is, ami rengeteg lehetőséget hordoz magában” – mondta Ralf Schumacher.

A német F1-es részvétel alakulását bemutató alábbi grafikonból jól látszik az elmúlt tíz év hanyatlása. Az oszlopok azt mutatják, hogy az adott Formula-1-es szezonban hány német nemzetiségű versenyző állt rajthoz legalább egy futamon – az 1952-53-as évek anomáliáját pedig az adja, hogy akkoriban többen is voltak, akik csak a hazai nagydíjukra neveztek be. 

 

A német versenyzők száma az F1-es szezonokban:

németek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mindenesetre ha a németek nem akarják ismét átélni azt, amit legutóbb 1981-ben, nevezetesen hogy egyetlen versenyzőjük sem fordult meg a mezőnyben az egész szezon során, akkor csak Vettel maradásában vagy Schumacher gyors debütálásában (esetleg Nico Hülkenberg váratlan visszatérésében) bízhatnak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: