A Formula-1 mezőnyét a tavaly decemberi szezonzáró óta mindössze a téli teszt néhány napja során érte a versenypályákon megszokott fizikai terhelés. Öt hónap alatt fejenként mindössze körülbelül 20 órát vezettek éles körülmények között, ami borzasztóan kevés azt figyelembe véve, hogy egy mai F1-es autó bizonyos kanyarokban képes elérni az 5 g feletti oldalirányú erőhatásokat. Lando Norris szerint ezt a kihagyást minden pilóta igyekszik otthoni edzéssel pótolni, de ez a szükséges minimumhoz sem lesz elég – már ami a nyak terhelését illeti.
„A test változik, alkalmazkodik az autó vezetéséhez. Otthon készülhetünk akármennyit a nyak edzésével, de egy Formula-1-es autó mozgását nem tudjuk leutánozni. Lehet valaki az F1 vagy a világ legfittebb egyéne, akkor is megterhelő lesz. Mindenkit le fog sokkolni” – magyarázta a brit Instagramon az F1-nek.
„Azokra a dolgokra koncentráltam, amikre tudtam: a fizikai edzésre. A téli teszt után próbáltam formában maradni, mert sokkolni fogja a szervezetet a következő alkalom, amikor autóba ülünk. A semmitől fogunk visszatérni a vezetéshez, még csak egy F3-as, vagy egyéb autót sem vezethetünk. Utcai autóban sem ültem sokat, de szinte azokból fogunk átülni a világ leggyorsabb autóiba, a kanyarokban több g-nyi erőnek kitéve magunkat” – tette hozzá.
Hasonló nehézségekről beszélt Carlos Sainz is, aki szerint ájulás sem kizárt az első versenyeken.