Mind a tíz Formula-1-es csapat támogatására szükség volt, hogy a jövőre tervezett szabályváltozásokat elhalasszák a 2022-es szezonra, 2021 pedig átmeneti év legyen több 2020-as elem fejlesztésének befagyasztásával. Eleinte egyetlen csapat volt, amely ellenezte a javaslatot: a Ferrari. Végül a sport érdekét tekintetbe véve az olaszok is beleegyeztek a halasztásba, annak ellenére, hogy ők valószínűleg így járnak rosszabbul.
„Tekintetbe véve a jelenlegi alapunkat és a teszteken szerzett visszacsatolást, nem hisszük, hogy előnyünk származik ebből a döntésből” – mondta el Mattia Binotto csapatfőnök a Sky Italiának. „Nem volt könnyű választás, de ennek kellett történnie. Különleges pillanat ez a mostani, és fontos, hogy felelősen reagáljunk a jövőt szem előtt tartva.”
A karosszériához biztosan nem lesz szabad nyúlni 2021-ben, emellett a sebességváltó, a felfüggesztés egyes elemei, de akár a motor is tiltólistára kerülhet – ezt tekintve még folynak az egyeztetések. Ami biztos, hogy az aerodinamikai elemek a kivételhez tartoznak majd.
„A szabályok változatlanok maradnak, de aerodinamikai fejlesztésre lesz lehetőség. Annak részleteit még meg kell határoznunk. Jelenleg folyik erről az egyeztetés a csapatok képviselőivel és az FIA-val, hogy tisztázva legyen, mi lesz befagyasztva és mi lesz megengedett. De a cél fenntartani a Formula-1 DNS-ét, ami továbbra is a versengés és a különbözőség” – beszélt Binotto a 2021-es előírásokról.