Újra napirendi téma lett a Ferrari 2019-es motorja, amelynek szabályosságát a tavalyi szezon során számos alkalommal kérdőjelezték meg. A 2020-as évad kezdetével az ügy szinte feledésbe merült, egészen addig, amíg a Nemzetközi Automobil Szövetség ki nem adott egy közleményt arról, hogy most fejezték be az erőforrással kapcsolatos vizsgálatot. Ahelyett, hogy tudatták volna az eredményt, a kommünikéből csak annyi derült ki, hogy a két fél közös megegyezéssel zárta le az ügyet, amelynek részleteit nem árulták el.
A rivális csapatokat felháborította a titkos paktum: ha a Ferrari autója szabályos volt, miért nem árulják el, és miért volt szükség megállapodásra? Az üggyel aktívan foglalkozó olasz sportsajtónak megvan erről az elmélete. A Quotidiano szakírója, Leo Turrini szerint a titkolózás oka, hogy a Ferraritól bennfentes információkat szivárogtattak az FIA-hoz.
„A sztori során az FIA úgy viselkedett, mintha az információit angol kifejezéssel élve egy whistleblowertől, azaz besúgótól szerezte volna. Nem vagyok John le Carré, de nem hiszem, hogy tévednék” – írta Turrini.
Hasonlókat közölt a Corriere della Sera, melynek a csapat névtelenséget kérő mérnöke mondta: „Hogy megértsük a dolgot, az FIA-n kívül kell keresgélni.” A szerző, Giorgio Terruzzi odáig megy, hogy a rivális Mercedest gyanítja a háttérben.
„Ismert, hogy Toto Wolff a Ferrari esküdt ellensége, mióta megvétózták, hogy csapatfőnök a Liberty Media vezetőjévé válhasson. Wolff jelleméből és törtetéséből fakadóan mindig meg akarja kapni, amit akar. Az FIA közleménye nem egyértelmű, de muszáj palástolni egy még sötétebb konfliktust” – állítja Terruzzi.
Mindeközben a francia sajtó szintén beszámolt arról, hogy a rivális csapatok felháborodtak: az Ouest France szerint az a kérdés, hogy a Ferrari csalt-e tavaly, mellékes, a fő problémát a titkolózás jelenti. A hírek szerint több istálló már az FIA-hoz fordult, és tisztázást követelnek.