Az előszezoni teszt második napján nagy visszhanggal debütált a Mercedes kettőstengelyű kormányzása, a DAS. A rendszer lehetővé teszi, hogy a pilóták a kormányon keresztül módosítsanak az első kerekek széttartásán, ezáltal befolyásolják azok gördülési ellenállását és hőmérsékletét. A forradalminak tartott trükk olyannyira újnak és ismeretlennek számít, hogy egyelőre a csapat sem tudja, pontosan mekkora haszna válik belőle. Erről Valtteri Bottas beszélt.
„Minden kifutással tanulunk valami újat róla. A tesztnek köszönhetően a mérnököknek több idejük adódott az adatok kielemzésére és a tanácsadásra, hogy mi a legjobb alkalmazási módja. Egyelőre nagy kérdés, hogy mely pályákon, milyen helyzetekben jelent előnyt, és egyáltalán mekkorát. Mostanra egészen automatikusan megy a használata, nem kell túl sokat gondolkodni rajta” – magyarázta a csapat finn pilótája, hozzátéve, hogy semmi okuk nincs nem használni a rendszert a szezonnyitón.
Lewis Hamilton szűkszavúbban kommentálta a megoldást, őt a csapat megbízhatósági problémái jelenleg jobban foglalkoztatják. „Eddig nem használtam sokat. Néha azzal, néha anélkül gyakoroltam. Nem tudom, mennyit fogjuk használni” – árulta el.