Kiugróan jó motorteljesítménye miatt a 2019-es szezon során többször gyanúba keveredett a Ferrari Formula-1-es istállója. Az egyenesekben mindenki másnál jobban teljesítettek, ami miatt az FIA többször ellenőrizte őket, de hivatalosan egyszer sem talált semmilyen szabálytalanságot. Ennek ellenére a Ferrari a szezon utolsó néhány versenyére szemmel láthatóan veszített előnyéből, és az idei előszezonra sem tudta ezt visszanyerni. Mattia Binotto csapatvezető azt állítja, az ellenőrzések és a visszaesés nem kapcsolódik egymáshoz. „A motor teljesítménye elmarad a tavalyiétól, mert a megbízhatóságra koncentráltunk, így kompromisszumot kellett kötnünk” – reagált a Motorsport megkeresésére.
További adalék a történethez, hogy pénteken az FIA kiadott egy közleményt, amitől mindenki azt várta, hogy végre kiderülnek a tavalyi ellenőrzések részletei. Ezzel szemben mindössze annyit tudtunk meg belőle, hogy a szövetség valamilyen egyezséget kötött a csapattal, ami vélhetően mindkét fél számára előnyös. A rivális csapatok felhördültek a hír hallatán, hiszen tudni akarják, tavaly szabályos erőforrást használt-e a csapat. Egyes hangok szerint nem, viszont az FIA ezt elengedte nekik, cserébe az istálló segíti a szövetség munkáját a hasonló szabálytalanságok kiszűrésében. De mindez csak feltételezés.
Binotto tehát a fejlesztésekkel magyarázta az esetet. Azt állítja, a karosszériát és az erőforrást is olyan irányba fejlesztették tovább, hogy az a végsebesség csökkenését eredményezte. „Amikor nagyobb végsebességet akarunk, akkor meg kell vizsgálnunk a légellenállást és az erőforrás teljesítményét is. Nem titkolózunk, ez a valós teljesítményünk. Egyértelműen hátrányban vagyunk a riválisainkhoz képest, és ehhez a légellenállásnak és a megbízhatóságot célzó programunknak is köze van.”
Akárhogy is, ez a történet valószínűleg nem itt ér véget.