Sokan sokféleképpen panaszkodtak már az elmúlt években, hogy a száguldó cirkusz túlszabályozott, ráadásul a bírói döntések elég gyakran nem is konzekvensek. Sok függ attól, hogy éppen ki ül a versenybírói székben. Jacques Villeneuve többek között pont ezért gondolja, hogy feleslegesen agyonszabályozott a sportág, régen egymás között lerendezték a felek az ilyen vitákat.
Nem is alakult ki ennyi veszélyes szituáció, amiknél pedig kiderült, hogy valamelyik fél szándékosan tett alá a másiknak, számíthatott arra, hogy vissza is fogja kapni hamarosan. „Most a legkisebb incidenseket is meg kell vizsgálni. Sokkal könnyebb volt, amikor mindent ráhagytak a pilótákra, természetesen a legkirívóbb eseteket kivéve. Sokkal kevesebb civakodás volt akkoriban a pályán” – ecsetelte véleményét Villeneuve az Auto Plus című lapban.
„Most már senki sem lehet agresszív, régebben viszont mi még revansot vehettünk. Ha egy versenyző szánt szándékkal zavarta a versenyzésünket, a következő alkalommal visszaadhattuk neki. Ezt teljesen elnyomták mostanra.”
„A múltban fel sem merült a pilótákban, hogy az egyenesben blokkolják egymást. Jarno Trulli és később Michael Schumacher voltak az elsők, akiktől ilyesmit láthattunk” – fogalmazott Jacques Villeneuve, akinek 1997-ben több komoly összecsapása is akadt a később hétszeres világbajnokká váló német riválisával. A Ferrari éppen Michael Schumacher regnálása alatt élte át története legnagyobb aranykorát, azóta azonban kevés sikert tud felmutatni a vörös istálló és úgy tűnik, 2020 sem a Ferrari éve lesz.