Steward
Balogh Tamás
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. május 28. csütörtök
F1

Kiderítették Vettel motorhibájának okát

Maranellóban szétbontották a problémás Ferrari-erőforrást, és felderítették, mi okozta a megállást. A hibát a kenési rendszerre vezették vissza.

A Ferrari vadonatúj versenygépe egy szem előtt levő megbízhatósági problémát szenvedett a barcelonai tesztelés első hetén: az autó Sebastian Vettel alatt pénteken megállt a pálya hátsó egyenesében. A műszaki probléma annak ellenére történt, hogy a Ferrari elismerten nem forszírozta a teljesítményt múlt héten – meg is jelentek a vészmadarak az SF1000 megbízhatóságát emlegetve.

A teszt végeztével a még aznap kicserélt motort visszaszállították Maranellóba, ahol feltárták a problémát, amelyet nem a belsőégésű motorra vagy másik komponensre, hanem a kenési rendszerre vezettek vissza.



„Az egységet, amely múlt pénteken meghibásodott, szétbontottuk és ellenőriztük Maranellóban. A kiváltó ok egy nem strukturális problémára vezethető vissza a kenési rendszerben. Nincs ok az aggodalomra, és a munka, hogy kijavítsuk, már most folyamatban van” – idézi az Autosport a Ferrarit, amelynek jelentése megnyugtató a csapat rajongói számára.

Az istálló kommunikációja alapján várható, hogy a Ferrari – amely csak 14. és 16. helyezést szerzett az összesített eredménylistán Vettel és Leclerc révén – a szerdán induló második teszten már a teljesítményre összpontosít, azaz kvalifikációs, valamint versenyszimulációkat végez. Az Autosport információja szerint módosított első és hátsó szárnyat, valamint motorborítást is bevetnek.

Kevés műszaki hiba jellemezte az első tesztet, de a Ferrarin kívül másnak is volt motorhibája: csak utólag derült ki, hogy az eredménylistát élen záró Mercedesnek ki kellett cserélnie egy erőforrást.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?