Az első háromnapos spanyolországi teszten úgy tűnt, a Mercedesnek nem voltak komoly műszaki gondjai. Csak csütörtökön kellett egy órával korábban befejezni a körözést, mikor Valtteri Bottas elektronikai hibával visszatért a bokszba. James Allison technikai igazgató akkor úgy nyilatkozott, csupán kisebb fennakadásról van szó, melyet gyorsan áthidalnak.
A Motorsport.com később derítette ki, hogy a technikai gond súlyosabb volt, mint azt a csapat kommunikációja állította. A csütörtökön használt motor tönkrement, így a pénteket Bottas – aki megfutotta a teszt legjobb köridejét – és Hamilton már új alkatrésszel teljesítette.
A hírről beszámoló lap felidézte, hogy a motorrészleg főnöke, Andy Cowell korábban arról beszélt, a gyárban nem zajlott minden zökkenőmentesen a felkészülési időszakban. „Nagy munka folyik Brixworthben, számos fejlesztés az erőforrás egészén, az ERS-en és a belsőégésű motoron. Sokat dolgozunk azon, hogy a megfelelő specifikációt építsük meg, hosszú legyen az élettartama, és a csapatok megkaphassák az erőforrásaikat” – mondta.
Nem ez volt az egyetlen meghibásodás a Mercedes-motort használó csapatoknál: a Williamsnek pénteken ugyancsak ki kellett cserélnie az aggregátot, aznap, amikor Sebastian Vettel Ferrarijának motorja megadta magát a pálya hátsó egyenesében. A Honda egy probléma észlelése után elővigyázatosságból helyezett új hajtást a Red Bullba csütörtökön.
A fenti megtorpanások ellenére a tesztre kivételes megbízhatóság volt jellemző. Ezt tükrözik az egyes motorszállítók által teljesített, arányosítva nagyon hasonló mennyiségű körök. A Mercedes-motor három csapattal 1187, a Ferrari 1092 kört tett meg. A Honda erőforrása 855, a Renault-é 803 körig jutott: a két beszállító viszont három helyett csak kettő csapatra támaszkodhatott.