A csütörtöki tesztnap második órájában gyors egymásutánban Hamilton, Leclerc, Gasly, Ricciardo és Perez is megfordultak az első helyen. 11 órakor a Racing Point mexikóija vezetett 1:17,3-as körével – még Hamilton szerdai legjobbja felett –, a 13 órai ebédszünetig pedig meg is őrizte az első helyet négy tizeddel Ricciardo és nyolccal Albon előtt.
Akárcsak a kiemelkedő megbízhatóságot felvonultató szerdai nyitónap, a csütörtök délelőtt is zökkenőmentesen, megszakítás nélkül alakult. Két említésre méltó incidens történt: Gasly az Alpha Taurival az első percekben megpördült, Ricciardo pedig hosszasan vesztegelt a Renault garázsában. A Renault a garázsajtót is lehúzta, ami az érvényes szabályok értelmében – tilos az autók takargatása – csak kivételes esetben engedélyezett és mint később kiderült, nem tudták beindítani az autót, ez volt a probléma. A 100 kört is túllépő Hamilton csupán a hetedik időeredményt teljesítette, mégis ő került a figyelem középpontjába: reggel szúrták ki, hogy a Mercedes egy forradalmi megoldást fejlesztett ki, a kormány hátrahúzásával a kerekek összetartását változtatja az egyenes szakaszokon, ami a gumik túlmelegedésének elkerülését segítheti.
Délután aztán megérkezett az eddigiek rosszulét miatt kihagyó Sebastian Vettel is a Ferrariba, de a maranellóiak ezúttal sem kerültek a figyelem középpontjába, nem tekerték fel a motorokat, nem mentek gyorsan. Említésre méltó, hogy a Renault-nál Ocon sem tudott végig körözni, mert szintén voltak technikai gondjai, illetve egyszer a Williamsnél is volt némi kimaradás, de összességében továbbra is rendkívül megbízhatóan teljesítettek a csapatok.
A nap nagy részében egyébként Sergio Perez állt az élen a "tavalyi Mercedesszel", a Racing Point nagyon erősnek tűnik így a teszt elején. Az utolsó órára fordulva aztán megérkezett Kimi Raikkönen, aki felrakta a lágy gumit és előbb feljött a második helyre, majd bő két tizeddel meg is előzte a mexikóit - a folytatásban már nem is változott a sorrend, úgyhogy ő bizonyult a leggyorsabbnak.
A tényleges köridők persze itt még abszolút nem számítanak és 2020-ban úgy fest, hogy a körszámok sem, mert gyakorlatilag mindenki megbízható. A Mercedes a kétszázat is elérhette volna, ha Bottast nem ültetik ki az utolsó időszakra (elektronikai hibát jelentettek), egyénileg pedig a hajrában megforgó Romain Grosjean vitte a prímet, aki közel százhatvanat tett meg egymaga.
A végén aztán előjött a hiányolt megbízhatósági probléma: negyedórával a nap vége előtt Raikkönen alatt megállt az Alfa Romeo - így azért tökéletesre mégsem sikerült a nap.
A végeredmény:
A nap eseményeit élő szöveges közvetítésünkben követtük végig, ez ide kattintva elérhető!