A Formula-1 idei téli tesztjének kezdetén több istálló is megemelte a hangját, miután kiderült, a Racing Point kis túlzással a tavalyi Mercedes másolata. A német márka évek óta szállít erőforrást a rózsaszíneknek, a két fél együttműködése a 2020-as szezonra azonban minden eddiginél szorosabb lett, ugyanis a Racing Point idei autójának számos eleme a Mercedes W10-ről származik. A Haas csapatvezetőjét nem izgatja túlzottan, hogy a rivális milyen módszerekkel próbál előrelépni, de arra emlékeztetett, néhány szezonnal ezelőtt pont ők voltak azok, akik a Haast ellen egy ugyanilyen együttműködés miatt szót emeltek.
„Néha érdemes gondolkodni, mielőtt beszélünk. Emlékszünk rá, hogy pár éve milyen keményen kritizáltak minket, de most bezárult a kör. Ők ugyanígy cselekedtek, de engem ez nem igazán érdekel” – reagált Günther Steiner, aki szerint, adja magát, hogy a Mercedest vegyék alapul. „Sok alkatrészük eleve tőlük származik, szóval miért a Red Bullt másolnák? A mi helyzetünk is hasonló. Sok elemet a Ferraritól vásárolunk, szóval melyik autót másoljuk? Gondolom a Ferrarit. Elég nagy hülyeség lenne a Toro Rossót koppintani, mert olyan dolgot próbálnánk feltalálni, ami nem létezik. Szóval [a Racing Point] mindenki máshoz hasonlóan azon van, hogy a lehető legjobb eredményeket elérje.”
Az Alpha Tauri csapatfőnökét egyáltalán nem lepte meg a két autó hasonlósága. „Tudomásom szerint van egy együttműködés a Racing Point és a Mercedes között. Az autó hátsó fele és a hátsó felfüggesztés is egyezik. Azt nem tudom, hogy az első felfüggesztésben és az aerodinamikában mennyire egyformák, de minden megfelel a szabályoknak” – tette hozzá Franz Tost.
A kedélyek várhatóan ugyanúgy le fognak csillapodni, ahogy korábban a Haas esetén történt.