Steward
Vaszilykó Péter
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 14. kedd
F1

Wolff: Nem ártottunk az F1-nek a dominanciánkkal

Az teljesen egyértelmű, hogy a Mercedes fölénye a hibrid korszak első pillanatától fogva nyomasztó, Toto Wolff szerint viszont ettől még az F1 nem vesztett rajongókat.

2014 óta csak és kizárólag a Mercedes viszi a vb-címeket az F1-ben, és a tavalyi, hatodik felé vezető úton is megnyertek a 21-ből tizenöt versenyt. A kritikusok szerint ez egyrészt egyre több rajongót, másrészt pedig egyre több, esetlegesen belépni szándékozó gyártót riaszt el az F1-től, a csapatfőnök Toto Wolff viszont ezt mereven elutasítja.

„Igen, hatodszor nyertünk tavaly, így jogosan merül fel az emberekben a kérdés: elfordulnak ettől az emberek a sporttól? Az igazság azonban az, hogy ettől még bőven volt izgalom és kiszámíthatatlanság a szezonban”- fogalmaz Wolff a Motorsport.com kérdésére. „Nem lehetett tudni, hogy egy Ferrari, egy Red Bull vagy éppen mi leszünk pole-pozícióban, vagy hogy éppen Max Verstappen mennyire lesz komoly fenyegetés a győzelmet illetően. A generációk csatája Lewis és a fiatalok között is egy izgalmas látványosság, ez is vonzza a nézőket.”

00119021_389



A Mercedes főnöke tudja nézni kívülállóként is a helyzetet, nem csak érintettként. „Nagyon jó, hogy növekszik a szurkolói bázisunk, ráadásul sikerül megnyerni a fiatalabb generációkat is. Összességében szerintem nagyon jó úton haladunk.”

Érdekes kérdés a tévéközvetítések problematikája is. „Az ember arra gondol, hogy a lineráis közvetítések kora szép lassan egyre inkább el fog halni, és talán nem is az F1-nek való. De ettől függetlenül azon ritka sportágak egyike vagyunk, ahol növekszik a nézettség. Tavaly is több mint kétmilliárdszor néztek meg minket, 419 egyedi megtekintővel. Egy versenyhétvége során van 90 millió nézőnk, és egy versenyt átlagban több mint 20 millióan követnek évente. Miénk a legnagyobb növekedés a közösségi médiában, még az amerikai sportokhoz is viszonyítva. Jó úton vagyunk, a Liberty pedig nagyszerű munkát végez ezen a téren, eddig ez ugyanis nem volt meg. Még mindig attraktívak vagyunk globálisan a nézőknek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?