Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. február 23. vasárnap
F1

Leclerc nagyon megszenvedett a kormánnyal

Az Alfa Romeónál és a Ferrarinál is kiemelkedően jól teljesített debütálása óta a fiatal monacói pilóta. A rendkívül komplex kormányok azonban óriási fejtörést okoztak neki eleinte, nem is csoda.

A technika fejlődésével a Formula-1 is rengeteget változott az elmúlt harminc évben. Ez a kormányokon is tökéletesen lemérhető. Amíg a három évtizeddel ezelőtt használt kormányokon eleinte három, esetleg négy gombot találhattak a pilóták (ebből is a rádión kívül szinte egyik sem olyan volt, amelyiket nagyon gyakran kellett volna használniuk vezetés közben), most kész feladvány a modern versenyautók kormánya.

2018-ban az Alfa Romeo-Saubernél mutatkozhatott be a száguldó cirkuszban Charles Leclerc. A képességeivel sosem volt gond, ezt a juniorsorozatokban és a Formula-1-ben is tökéletesen láthattuk. Azt viszont ő maga is elismeri, hogy hosszú ideig tartott, mire a komplex volán mögött is otthonosan kezdte érezni magát.

Leclerc még több időt töltött a szimulátorban, hogy teljesen megtanulja a kormány működését


„Kaptam egy nagyjából 70-80 oldalas könyvet, amit a Formula-1-be érkezve meg is kellett tanulnom. Én viszont nem vagyok túl jó az elméleti dolgok megtanulásában. Inkább a szimulátorban töltöttem egyre több és több órát, ott fokozatosan és hatékonyan megtanulhattam mindent” – idézi Charles Leclerc-t a Gpblog.com szakportál.

„Mostanra már természetesebben használom, mint bármikor korábban. Leginkább azért, mert ami a kormányon található, azok közül nagyjából ugyanazokat használom az időmérő és a verseny során is, ez pedig segít abban, hogy sokkal jobb teljesítményt nyújtsak” – tette hozzá Leclerc, akit Jean Todt, az FIA elnöke is szeretne világbajnokként látni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?