DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Herbert: Harminc éve még rosszabb volt

Nagy a zúgolódás a Formula-1-ben a túlfeszített tempó miatt, sokak szerint túl sok futam van egy évben. Az egykori F1-es pilóta szerint régen rosszabb volt, pedig kevesebb versenyt rendeztek.

Az évi 19-20 futamot követően az elmúlt két szezonban már huszonegyszer mérték össze erejüket a száguldó cirkusz résztvevői egy év alatt, idén pedig jön az újabb rekord, már huszonkét versenyhétvégén szerepelnek a Formula-1 résztvevői. Ez a pilótát és a csapattagokat egyaránt nagyon kimeríti.

Az 1989 és 2000 között (rövid kihagyásokkal) a mezőny tagja volt Johnny Herbert is, aki évek óta televíziós szakértőként tevékenykedik. A brit úgy véli, akár még tovább is bővíthetik a versenynaptárt, viszont akkor az egyéb elfoglaltságokat kell még inkább korlátozni. Ugyanis hiába volt a ’90-es években jóval kevesebb verseny, nem pihenhettek többet a csapatok.

„Abban az időben, amikor még én aktívan versenyeztem, 16-17 futamot rendeztek egy évben, ugyanakkor ott volt mellette nagyjából harminc további nap, amit teszteléssel töltöttünk. Ezt a rengeteg napot is vegyük tehát figyelembe, úgyhogy valószínűleg mi még többet voltunk távol a családunktól, mint a jelenlegi mezőny” – idézi Johnny Herbertet a Gpfans.com szakportál.

Kevesebb volt a verseny, de jóval több a tesztnap és a hétvégi munka


„A ’90-es évek első felében mindig megvolt a külön motorunk péntekre, aztán kicseréltük az időmérős erőforrásra és természetesen másnap bekerült a speciális versenymotor. Nem volt ritka, hogy vasárnap kétszer cserélt a csapat, délelőtt a bemelegítésre egy, délután a futamra egy másik motort szereltek be. Az ezért felelős szerelők igen gyakran huszonnégy órán keresztül dolgoztak.”

„Tény, hogy most viszont az utazgatás rosszabb. Mi elrepültünk Ausztráliába, Japánba, Észak-Amerikába, Közép-Amerikába. Most ezekhez hozzájött még Abu Dhabi, Kína és Vietnám is [ráadásul a korábban látotthoz képest jó ideje nem egymást követi a két észak-amerikai viadal], úgyhogy jóval többet kénytelenek utazgatni. Az a tapasztalatom, hogy a versenynaptár második fele az igazán gyilkos, rengetegszer mennek másik időzónába és állandóan repülőn ülnek, ez bizony hatalmas áldozatot követel mindenkitől.”

„2018-ban zsinórban három versenyhétvégét is rendeztek, elsőre hibának tűnt, de bebizonyosodott, hogy megoldható. Szerintem nem lehetetlen még ennél is feljebb tornászni a futamok számát” – fogalmazott Herbert.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: