DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Nem aggódik az Alfa a bukott törésteszt miatt

Antonio Giovinazzi tudja, hogy karrierje számára vízválasztó év lesz a 2020-as az Alfa Romeo színeiben. Ha az autóval kezdetben gondok lesznek, az nem segíti az előmenetelét, de az olasz szerint nem kell felfújni az ügyet.

Pár hete látott napvilágot egy sajtóértesülés, miszerint az Alfa Romeo 2020-ra épített versenyautója nem ment át az FIA töréstesztjén, miután komolyabb konstrukciós hibák merültek fel a C39-es modellel kapcsolatban. Most a csapat olasz pilótája az első, aki elismeri, hogy tényleg nem sikerült a törésteszt, egész pontosan nem cáfolt, amikor az olasz Motorsport arról kérdezte, visszavetette-e a csapat felkészülését ez a probléma.

gio



„Nem, semmiképp. Mindent kontroll alatt tartunk, keményen dolgozunk, és bízunk benne, hogy az első pillanattól fogva versenyképes lesz az autónk. Nem aggódunk ez az apró fennakadás miatt” – mondta Giovinazzi.

Nemrég kiderült, hogy a második teljes F1-es szezonját kezdő olasz maradása koránt sem volt egyértelmű az Alfa Romeónál, a szerződéshosszabbítással a kezében viszont a lehető legtöbbet próbálja meg kihozni a lehetőségeiből. A Ferrari által támogatott versenyzőként egyértelmű, hogy a legfőbb cél Charles Leclerc útjának lekopírozása és a maranellói versenyzői szerződés lehet számára, viszont Giovinazzi is érzi, hogy javítania kell teljesítményén ahhoz, hogy ez megvalósulhasson az év végén.

„Jelenleg még az Alfára koncentrálok, mert az vitathatatlan, hogy nagyon fontos év következik” – mondta, amikor belengették neki a Ferrari-ülés lehetőségét. „A szezon végén nagyon fel fog bolydulni a pilótapiac, mert a versenyzők többségének lejár a szerződése. Most viszont éppen emiatt még a munkámra akarok figyelni. Jól tudom, hogy ha erős szezont futok, akkor még bármi megtörténhet a következő évre. A célom tehát, hogy ugyanolyan formában kezdjem az új szezont, ahogy az előzőt befejeztem, próbáljak minél többet fejlődni, és aztán majd 2020 végén meglátjuk, mi történik.”

Leclerc nemrég hosszabbította meg ötévesre a csapattal való szerződését, ami 2024 végéig köti őt a Ferrarihoz, Sebastian Vettel jelenlegi kontraktusa viszont lejár 2020 végén. Tegyük hozzá, már Leclerc ilyen korai leigazolása is szokatlan lépés volt a hagyományosan a rutinra építő Ferraritól, ha pedig Giovinazzi személyében egy másik fiatal és viszonylag tapasztalatlan pilótát is felemelnének mellé, az végképp formabontó lenne.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: