A Mexikói Nagydíj időmérő edzése izgalmas végjátékot hozott, de a nagy tűzijáték közepén Valtteri Bottas elmérte az utolsó kanyart és nekicsapódott a falnak. A mögötte érkező Lewis Hamilton is javított legjobb idején, de akkor még éppen nem volt érvényben sárga zászlós jelzés, nem sokkal később viszont már igen.
Max Verstappen vesztére, aki új pályacsúcsot autózott és megszerezte… volna az első rajtkockát. Nem sokkal később ugyanis megfosztották pole-pozíciójától, mivel nem lassított a sárga jelzés ellenére sem. Azért is lehet különösen bosszantó a holland számára a dolog, mivel ha nem javít, akkor is megszerezte volna az első kockát a korábban megfutott remek körével.
Háromhelyes rajtbüntetéssel sújtották, emiatt azonban a két Mercedes satujába került a rajt utáni tülekedésben. A láncreakció folytatódott, előbb Lewis Hamiltonnal akasztott tengelyt, mindketten visszaestek a második kanyarban. Pár perccel később Verstappen Valtteri Bottast előzte meg egy szűk helyen, összeértek, ami defektet okozott a holland autójának jobb hátsó kerekén.
Rettentően visszaesett, nem is tudta magát feltornászni a dobogós helyekre, pedig az adatok szerint olyan versenytempóval jelentkezett a nem várt kerékcsere után, amivel könnyedén megnyerhette volna a futamot. Sokba került neki az időmérős meggondolatlanság.
„Most is a saját pole-pozíciómnak tekintem a mexikói időmérő végeredményét. Elvégre én autóztam a leggyorsabb kört a kvalifikáción. Minden tökéletesen alakult azon a hétvégén, de egy ilyen büntetés természetes, hogy alaposan visszaveti az embert” – ecsetelte véleményét Max Verstappen az F1 at the table című podcastben.
„A rajt után nem sikerült keresztülrágnom magam Lewis Hamiltonon, majd Bottas nekem jött, ennek eredménye pedig egy defektes kerék lett” – emlékezett vissza a holland. A későbbi versenytempóját látva pedig kijelenthetjük, szinte biztos győzelemtől esett el akkor ő is és a remek gumikezelést bemutató Red Bull-Honda. A Mercedes a feljavuló Honda miatt különösen tart attól, hogy idén a Ferrari mellett a Red Bull is több, mint veszélyes lesz a világbajnok istállóra.