DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

A Mercedes dominanciája elriasztotta a német nézőket

Németországban igen gyorsan átlátták a tévénézők, hogy Sebastian Vettelnek idén semmi esélye nem lesz, így a futamok közvetítését jóval kevesebben nézték. Néhány kivétel azért akadt.

A 2019-es esztendőben a német nézők lelkesedése már a szezon roppant korai szakaszában alábbhagyott, mivel már az Ausztrál Nagydíjtól látszott, hogy a téli teszteken látottakkal ellentétben nem a Ferrari, hanem a Mercedes rendelkezik óriási előnnyel a riválisokhoz képest.

Hiába beszélünk egy német gyártóról, a jelek szerint a német nézők számára a Mercedes hatodik éve tartó uralkodása már nem jelent semmilyen izgalmat, 2018-ban még Sebastian Vettel esélyei felhúzták a nézőszámot. A német RTL az egyetlen csatorna, ahol Németországban külön előfizetés nélkül kísérhették végig az évad futamait, de egyértelműen látható, hogy a legjobb nézőszámokat azokon a hétvégéken produkálta a televízió, ahol a Mercedes legyőzésére reális esélyt láthattak a rajongók.

Az egész évet tekintve a tavalyi 94,52 millió nézőhöz képest idén már csak 84,15 millióan követték nyomon a szezon alakulását. Ez annyit jelent, hogy átlagosan 4,5 millió helyett négymillió néző kapcsolt a Formula-1-es közvetítésekre futamonként, ez százalékos arányban a tavalyi 29,31%-hoz képest 25,65%-ot jelent.

A Mercedes első félévi dominanciája miatt németek százezrei elfordultak az F1-től


A huszonegyből nyolc olyan futam akadt, amely tavalyhoz képest még több nézőt is vonzott, nem meglepő módon ezek mind olyanok, ahol az időmérő alapján sejteni lehetett, hogy a Ferrari legyőzheti az Ezüst Nyilakat. Bahrein, Ausztria, Olaszország, Oroszország, Japán, Mexikó és Brazília meghaladta a tavalyi nézőszámot (döntő többség az év második felében). Külön kategória a hazai, (esős) hockenheimi futam, ami önmagában 5,37 millió rajongót tapasztott a képernyők elé, ezt követte az Olasz (5,26 millió) és a Brazil Nagydíj (5,01).

Ezek egyikét sem Mercedes-pilóta nyerte, Szocsi pedig ugyan nem került a legjobb háromba, de tavalyhoz képest 710 ezerrel több néző követte figyelemmel. Ott is egy Ferrari (Charles Leclerc) került a pole-pozícióba. A kanadai viadalt több, mint másfél millióval kevesebben nézték, de több, mint egymillió nézőt veszített egy év alatt a Kínai, a Spanyol, a Magyar Nagydíj, valamint az austini verseny is. A korai időpontok nem vonzották a rajongókat: Ausztrália: 1,63, Japán: 2,03, Kína: 3,06 millió néző.

Az osztrák ORF azonban növekedést könyvelhetett el (szintén a második féléves számok bizonyultak sokkal jobbnak), átlagosan a tavalyi 515 ezerhez képest idén 534 ezren kapcsoltak a futamokra. Nyugati szomszédunknál is a Német Nagydíj lett a legnézettebb, 679 ezer nézővel, Ausztrália 224 ezer, Japán pedig mindössze 259 ezer szurkolót ültetett a képernyő elé.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: