DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

A kommentátori szerepkörből is bármikor visszatérne a Formula-1-be

2017 óta nem ült F1-es autóban, de ha lehetőség adódna, rögtön kihasználná az egykori brit versenyző. Annak ellenére döntene így, hogy 2017-es beugrása finoman szólva sem sikerült jól.

Robert Kubica esete idén is megmutatta, ha többéves kihagyás után tér vissza valaki a száguldó cirkuszba, többnyire nem vár rá siker. A lengyel ugyan nagy szerencsével szerzett egy pontocskát, de konstans lassabbnak bizonyult újonc csapattársánál mind az időmérő edzéseken, mind a versenytempó tekintetében.

Aktív korában Paul di Resta sem tartozott éppen a lassú versenyzők közé, igaz, nem is váltotta meg a világot a Force India istállónál. 2011 és 2013 között három éven át szolgálta a gárdát, dobogós helyet nem szerzett, igaz, 2012-ben, Szingapúrban, illetve egy évvel később Bahreinben is közel került ehhez a bravúrhoz, negyedikként végzett.

Jó időre kikerült a látókörből, televíziós szakkommentátornak szegődött, de 2017-ben, a Magyar Nagydíjon adódott egy váratlan lehetőség, a megbetegedő Felipe Massa helyére kellett beugrania a Williams-Mercedeshez. Sajnos nagy égés lett belőle, az időmérőn a pole-pozíciós időtől három és fél másodperccel maradt le úgy, hogy még a kvalifikációkon általában gyengélkedő Lance Stroll is adott neki hét és fél tizedet. A verseny sem sikerült jobban, szinte végig – alaposan lemaradva - utolsó volt, ráadásul a hatvanadik körben technikai hiba miatt ki is állt.

Di Resta a 2017-es Magyar Nagydíjon csak a sereghajtók ellen csatázhatott


Tavasszal már harmincnégy éves lesz, de ha ismét adódna egy lehetőség, gondolkodás nélkül belevágna. „Úgy gondolom, hogy egészen különleges érzés az F1-gyel járó nyomás. Ha meglenne rá az esélyem, már holnap újrakezdeném” – idézi Paul di Restát az RTL GP Magazin.

„Sajnos viszont az embernek leggyakrabban nincs második esélye. Ez alól a Red Bull a kivétel, ott az utóbbi években azt látjuk, hogy van második lövés és visszatérhet a menesztett pilóta. Hogy őszinte legyek, amikor felnőttem, Michael Schumacher volt a példaképem, utána két évig együtt versenyezhettem vele.”

„Sosem volt könnyű dolgom ellene, mert lehetetlenség volt kitalálni, mire készül. Vele sosem volt könnyű harcolni” – tette hozzá di Resta. Mindenkinek lehetnek álmai, de amikor egy Fernando Alonso nem fér be a legjobb csapatokhoz, akkor a jóval szerényebb eredményekkel büszkélkedő britnek még soványabb esélyei lehetnek a visszatérésre, különösen a balul sikerült 2017-es beugrás után.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: