Az idei szezonban megkérdőjelezhetetlenül a Ferrari rendelkezett a legerősebb motorral, azonban az egyenesekben szerzett előnyük sokszorosát vesztették el a kanyarokban, így összességében jócskán elmaradtak a Mercedestől, a szezon második felében pedig már egyre többször a Red Bulltól is.
A V6-os turbó hibrid éra 2014-es kezdete óta azonban kijelenthető, hogy a négy motorgyártó, tehát a Mercedes a Ferrari, a Honda és a Renault most álltak talán a legközelebb egymáshoz teljesítményben, amelyből a maranellóiak motorja magaslott ki valamelyest.
Ugyanakkor a Scuderia csapatfőnöke, Mattia Binotto elmondta, hogy új motorkoncepcióval fognak nekivágni a 2020-as szezonnak: „Rengeteget változtattunk az erőforrásunkon, különösen ami a kialakítást és a hengereket illeti. Alaposan átvizsgáltuk, és ismételten arra a következtetésre jutottunk, hogy ebben még jóval több lehetőség rejlik a mostaninál.”
„Meglehetősen jelentős változásokat fogunk éppen emiatt végrehajtani az erőforrásunkon, ugyanakkor sokkal nagyobb figyelmet fogunk szentelni az aerodinamikának, hiszen a több leszorítóerővel több tapadás jár együtt. Nem gondoljuk, hogy akkora lesz az előnyünk az egyenesekben, mint idén volt, de sosem tudhatjuk, hogy mit csinálnak a többiek” – idézi a Motorsport. com Binottót.
„Az idei évből sokat tanultunk, rájöttünk, hogy ettől sokkal több leszorítóerőre lesz szükségünk” – mondta a csapatfőnök, aki ezután áttért a 2020-as autó karosszériájára is, amit február 11-én fognak bemutatni: „Végig kell mennünk az összes ilyenkor szokásos ellenőrzésen. Először is a törtésteszten, viszont még nem végleges az autó formája, továbbra is tesztelünk a szélcsatornában, viszont az alapkoncepció már régóta megvan.”