A Pirelli 2020-ra egy az ideitől eltérő tulajdonságú gumikeveréket álmodott meg, amelyből először az USA Nagydíjon kaphatott ízelítőt a mezőny. Akkor a versenyzők és a csapatok komoly kritikacunamit zúdítottak a Pirellire az újdonsággal kapcsolatban, a többség javaslata pedig az volt, hogy inkább az ideit fejlesszék tovább 2020-ra. Ahhoz, hogy egy ilyen döntést a Pirelli meghozzon, hét csapat beleegyezése kell, azonban a versenyző-szakszervezet, a GPDA az első ember, Romain Grosjean szerint valószínűleg továbbra is ezt fogja szorgalmazni. De nem feltétlenül egyértelmű a helyzet
„Ha most kérdeznének, nem tudom a választ. Korai még erre válaszolni. De ez nem is szabadna, hogy kérdés legyen, nem igaz? Szóval nem tudom. Egyik pályán ez, a másikon az. De ilyet meg nem fogunk csinálni. Erre a válasznak annak kellene lennie, hogy oké, egy évnyi fejlesztés után megyünk a 2020-as gumikkal.”
A Pirelli előzetes célja a 2020-as keverékekkel a szélesebb működési tartomány, a kisebb kopás és a kevéssé jelentős túlmelegedés elérése volt, ezek közül utóbbi volt az, amelyet leginkább szerettek volna megkapni a versenyzők. Grosjean szerint rengeteg összehasonlítást végeztek a két gumi között, voltak, amelyeknél hasonló, voltak, amelyeknél pedig nagyon más eredmények jöttek ki.
„(A 2020-as gumik) nagyon másak” - fogalmaz Grosjean. „Nagy változás történt.” Persze vannak pozitívumok is. „Vannak dolgok, amelyeket megold, például a túlmelegedés. Olyan pedig sosem lesz, hogy valami tökéletes megoldás legyen egy adott problémakörre. A kopás is jobbnak tűnik némelyik keveréken. Pozitívum az is, hogy jobban lehet nyüstölni a gumikat az alacsonyabb nyomás miatt. De ez még mindig nem az, amiről álmondnánk.”