Az utóbbi két-három évben nemigen szokhattunk ahhoz hozzá, hogy csapattársak látványos csattanással üssék ki egymást egy élcsapatnál. A 2016-os, Rosberg-Hamilton incidensek óta leginkább a Red Bullnál láthattunk Daniel Ricciardo és Max Verstappen között összetűzéseket (például a Hungaroringen, vagy Bakuban), a Mercedesnél és a Ferrarinál nem történt ilyen.
Monza óta a nyilvánosság számára is egyértelmű, hogy Charles Leclerc és Sebastian Vettel nem esznek egymás tenyeréből, de konkrét ütközésre nem került sor egészen múlt vasárnapig. Charles Leclerc és Sebastian Vettel a negyedik helyért csatáztak a futam hajrájában, amikor összekoccantak a kerekeik, ennek köszönhetően mindketten feladni kényszerültek a versenyt az autó sérülése miatt.
Nico Rosberg abszolút megérti, hogy egy kerék a kerék elleni viaskodásnál mindenki az utolsó centimétert is igyekszik kihasználni, de úgy véli, Vettel túlságosan korán kezdett csapattársa felé húzni, hogy minél inkább beljebb szorítsa az ideális ívről még a kanyar előtt. A monacói jottányit sem engedett, ennek eredményeképpen pedig mindketten kiestek, ez a fajta belháború pedig az olasz sajtó szerint már nagyon veszélyessé kezd válni.
„Nekik és a csapatnak is nehéz lehet most, ilyen szituációba senki nem akar kerülni, különösen, ha egy Ferrarit vezet az ember. Egy külső szemlélő számára viszont éppen az ilyen incidensek jelentik a sportág savát-borsát, éppen ezt szeretnék látni a nézők” – magyarázta Nico Rosberg saját elemzésében a Youtube-on.
„Nekem is volt részem ilyenben korábban. Sosem könnyű helyzet ez, természetes, hogy mindenki próbálja centiről centire kiszorítani a riválist, amennyire csak lehetséges, hogy ne hagyjon a vetélytársnak semmi extra helyet, ez ugyanis a harc közben fontos apróság.”
„Leclerc meghagyta a minimálisan szükséges helyet Vettel számára a külső íven, Vettel azonban, amint egy kicsivel is csapattársa elé került, rögtön elkezdett befelé húzni, ő akart minél gyorsabban diktálni. Éppen ezért én úgy látom, Leclerc kevésbé volt hibás a koccanásban. Mire a hátrébb levő autó pilótája észreveszi, hogy ellenfele elkezdett befelé jönni, máris megtörténik az összeérés, mielőtt igazán reagálni tudna.”
„Csak minimálisan értek össze, mégis mindkét autót azonnal tönkretette a koccanás. Véleményem szerint kevésbé volt Leclerc hibája a baleset, mert Vettel túl korán húzott balra, de egészen kis apróságokon múlik ilyenkor, ki is a vétkes” – elemezte a helyzetet Rosberg.